انتشار کتاب درباره ویژگی‌های نسخه‌ اهدایی پوتین به رهبری
کد خبر: 3700917
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

انتشار کتاب درباره ویژگی‌های نسخه‌ اهدایی پوتین به رهبری

گروه ادب ــ مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن اظهار کرد: کتابی درباره ویژگی‌های نسخه فکسیمیل (فاکسیمیله Fac-simile) قرآن اهدایی رئیس‌جمهور روسیه به رهبر معظم انقلاب منتشر شد.

انتشار کتاب درباره ویژگی‌های نسخه‌ اهدایی پوتین به رهبری

محمد بابایی، مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ اظهار کرد: دو سال پیش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نسخه فاخر و فکسیمیل  یک نسخه خطی قرآن را به رهبر معظم انقلاب هدیه کرد که این اثر به دوره مروانیان از زیرشاخه‌های بنی امیه مربوط می‌شود.

وی با بیان این مطلب گفت: در این راستا مرکز طبع و نشر قرآن کتابی را بر پایه تحقیق و بررسی درباره ویژگی‌های قرآن اهدایی رئیس جمهور روسیه به معظم‌له منتشر کرده که در آن به نوع نگارش کلمات آیات قرآن کریم،‌ تقسیمات قرآن و دیگر ویژگی‌های مختلف آن پرداخته شده است.

این نسخه خطی به دوره آخرین خلیفه بنی‌امیه اختصاص دارد که والی شام به سلطان سلیم عثمانی هدیه کرده بود و بعدها پادشاه دیگر عثمانی نیز آن را به عباس میرزا نائب‌السلطنه قاجار هدیه کرد. این اثر نفیس در دوره عباس میرزا و در جنگ قاجار و روس،‌ به دلیل رشادت والی گنجه به وی هدیه شد. این قرآن در دوران حکومت شوروی سابق به دستور استالین به موزه آرمیتاژ شهر سن‌پترزبورگ انتقال یافت.

یادآور می‌شود؛ فکسیمیل به چاپ عکسی از کتب قدیمی و نفیس می‌گویند که به شیوه خاص و با قیمت گزافی تهیه می‌شود. هدیه‌ای که به رهبر انقلاب از سوی پوتین اهدا شد نسخه فاکسمیله‌ای از قدیمی‌ترین یا یکی از قدیمی‌ترین نسخ قرآنی است که در اختیار کشور روسیه است.

انتهای پیام

captcha