برگزاری جشنواره تئاتر «چهل فانوس» در ارومیه
کد خبر: 3700918
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

برگزاری جشنواره تئاتر «چهل فانوس» در ارومیه

گروه فرهنگی - فراخوان جشنواره استانی تئاتر بچه های مسجد با عنوان «چهل فانوس » به همت واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی 23 اسفندماه سالجاری منتشر شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری آذربایجان غربی، احد هوشمند رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت:جشنواره استانی تئاتر بچه های مسجد در راستای اهداف و سیاستهای حوزه هنری و با هدف شناسایی هنرمندان و استعدادهای ناب در مساجد و تشکیل گروههای نمایشی در جهت تبلیغ مبانی و ارزشهای دینی و انقلابی در سطح مساجد استان با استفاده از هنر نمایش برگزار می شود.
وی افزود : موضوع های مختلف دینی ، دفاع مقدس ، انقلاب اسلامی ، مدافعان حرم ، سبک زندگی اسلامی ، خانواده ، اخلاق اجتماعی و آسیبهای اجتماعی موضوع هایی هستند که در قالب آثار نمایشی در این جشنواره تولید و در سطح مساجد استان اجرای عمومی می شوند.
وی تصریح کرد : احیا تئاتر مردمی در مساجد ، ایجاد جریان فرهنگی و ترویج هنر نمایش سالم و اخلاقی در بین عموم مردم ، زنده نگه داشتن گروه های فعال تعزیه و نمایشهای میدانی در مساجد و ایجاد انگیزه و تشویق گروه های هنری از دیگر اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است .
لازم به ذکر است جشنواره استانی تئاتر بچه های مسجد همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی از 18 تا 30 فروردین ماه سال آینده در ارومیه برگزار می شود.

انتهای پیام

captcha