بی‌سلیقگی یا حماقت مسئولان در به‌کارگیری نمادهای شهری
کد خبر: 3700928
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

بی‌سلیقگی یا حماقت مسئولان در به‌کارگیری نمادهای شهری

گروه جهاد و حماسه ــ المان حاشیه‌ساز شهر ساری که عکس آن مدتی است در فضای مجازی دست به دست می‌شود هیچ تناسبی با عنوان میدان شهدا ندارد و این سوال را در ذهن تداعی می‌کند که شهرداری ساری چگونه قرار است این بی‌تدبیری را جبران کند.

رد نشود//چهار رأس گوسفند و یک سگ در میدان شهدا مسأله این است/ بی‌سلیقگی مسئولان در المان‌های شهری/ عکسی که شهردار را زیرسؤال برد

به گزارش خبرنگار ایکنا، قدیمی‌ها مثل خوبی دارند؛ یک نادان سنگی به چاه می‌اندازد و هزاران دانا نمی‌توانند آن سنگ را از چاه در بیاورند. چند روز گذشته عکسی در فضای مجازی منتشر شد که اعجاب همگان را برانگیخت. عکسی از میدان شهدای ساری با المان‌هایی که در آن نصب شده بود هیچ تناسبی با عنوان میدان نداشت. قرار دادن چند گوسفند و سگ تنها یادآور یک کارتون انگلیسی است که شاید فقط برای کودکان جذاب باشد. در جامعه‌ای که به دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، استفاده از نمادهای سخیف و نابجا آیا می‌تواند راهگشای جامعه باشد یا فرهنگی را در ذهن تداعی کند؟

مدت‌ها از نصب این المان‌ در میدان شهدای ساری می‌گذرد اما یکی از دلایلی که امروز مورد توجه مردم و مسئولان قرار گرفته است قدرت فضای مجازی است. گاهی اوقات سال‌ها برای ترویج یک فرهنگ تلاش‌ می‌شود و حتی هزینه‌های بسیاری صرف فرهنگ‌سازی می‌شود اما چنین اشتباهی تمام فعالیت‌های فرهنگی را صحیح یک شهر را زیر سوال نخواهد برد؟

مسئولان این شهر گفته‌اند که به زودی این المان‌ از میدان شهدای ساری برچیده خواهد شد، حال این پرسش ایجاد می‌شود که آیا برداشتن یک نماد می‌تواند عمق یک اشتباه را که اکنون بین چندین میلیون نفر منتشر شده است کمرنگ کرد؟

شاید اگر ساده به این موضوع نگاه کنیم این مسئله ناشی از بدسلیقگی و یا حماقت مدیران شهری در طراحی نماد باشد که با برچیدن آن قرار است آن را از دید مردم ساری و میهمانان این شهر پاک کند. اما آیا مسئولان شهری فکری برای تاثیر فضای مجازی کرده‌اند؟ عکسی که اکنون در ذهن فضای مجازی ثبت شده است و اثر آن بر ذهن میلیون‌ها مخاطب نشسته است. هرگز با تدابیر ساده‌اندیشانه از اذهان عمومی پاک نخواهد شد.

 

انتهای پیام

captcha