تأکید بر همکاری مشترک ایران و فرانسه در ترجمه آثار ادبی
کد خبر: 3700955
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
در نمایشگاه کتاب پاریس دنبال شد؛

تأکید بر همکاری مشترک ایران و فرانسه در ترجمه آثار ادبی

گروه ادب ــ همزمان با حضور ایران در سی و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس و در دیدار نماینده طرح حمایت از ترجمه و انتشار کتاب‌های ایرانی با لارنس ریزون مدیر پروژه گرنت کشور فرانسه بر همکاری مشترک دو کشور در ترجمه آثار ادبی تأکید شد.

 تأکید بر همکاری مشترک ایران و فرانسه در ترجمه آثار ادبی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در دومین روز از نمایشگاه کتاب پاریس نماینده طرح حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در دیدار با لارنس ریزون مدیر پروژه گرنت کشور فرانسه موسوم به بورو اینترناسیونال دو ادیسیون فرانسز بر حمایت و همکاری مشترک ایران و فرانسه در ترجمه آثار ادبی تأکید داشتند.

در این دیدار ضمن تشریح جزئیات و نحوه حمایت از ترجمه و انتشار آثار در ایران و فرانسه، طرفین بر همکاری در زمینه ترجمه آثار فارسی به فرانسه و بالعکس در قالب طرح‌های حمایتی دو کشور تأکید کردند.

لارنس ریزون ضمن استقبال از گفت‌وگوهای مطرح‌شده، طرح گرنت ایران را اقدامی مؤثر در جلب ناشران فرانسه به ترجمه و انتشار کتاب‌های فارسی دانست. وی با اشاره به اینکه این طرح می‌تواند زمینه همکاری ناشران، نویسندگان و مترجمان دو کشور را بیش‌ازپیش فراهم آورد ابراز امیدواری کرد ناشران کشور فرانسه با شرکت در نمایشگاه کتاب تهران با کتاب‌های منتشره در ایران بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام

captcha