توزیع بیش از دو هزار جلد قرآن در مراکز مختلف قرآنی یزد
کد خبر: 3700958
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

توزیع بیش از دو هزار جلد قرآن در مراکز مختلف قرآنی یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد از توزیع بیش از دو هزار جلد قرآن در مراکز مختلف قرآنی این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل های قرآن و عترت استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: اتحادیه مؤسسات و تشکل های قرآن و عترت استان یزد در زمینه تعاملات سازمانی، ارتباط نزدیک و هماهنگی با دستگاه‌های کشوری که متولی فعالیت‌های قرآنی همچون سازمان تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی هستند، دارد و نیز ارتباط خوبی با مراکز آموزشی و پژوهشی از قبیل آموزش پرورش، در دستورکار اتحادیه قرار دارد.
وی ادامه داد: براساس این گزارش مجمع عمومی اتحادیه در 31 شهریور به منظور پیگیری انتخابات اتحادیه مدغم و همچنین تصویب اساسنامه جدید، با حضور 74 مدیر مؤسسه قرآنی انجام شد و اعضای جدید هیئت مدیره و بازرسی مشخص شدند.
مطهریان افزود: تشکیل جلسات هیئت مدیره به صورت ماهیانه طی 12 جلسه همراه با مصوباتی همچون افزایش سطح تسهیلات قرض الحسنه، طرح کمک و حمایت از موسسات قرآنی، حمایت از طرح آموزش مدیران مؤسسات قرآنی در زمینه مالی و مالیات، انتخاب بعنوان مجری شانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت استان یزد و چاپ ماهنامه افق حاوی اخبار قرآنی استان، همراه بود.
وی گفت: همچنین برپایی هشتمین همایش قرآن کتاب انقلاب و پخش آن از طریق شبکه قرآن سیما در ایام الله دهه فجر، برگزاری شانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت استان یزد، به‌روز رسانی پایگاه اینترنتی اتحادیه، صدور بیانیه در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، توزیع بیش از 2۰۰۰ جلد قرآن در مراکز مختلف قرآنی، حضور در جلسات شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی کشور از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.
مطهریان ادامه داد: اتحادیه مؤسسات و تشکلهای قرآن و عترت استان یزد نیز طی سال ۹۶ با اجرای طرح‌ها و برپایی برنامه‌هایی چون تقدیر از موسسات فعال، پیگیری طرح ساماندهی فعالان قرآنی کشور و بانک اطلاعات قرآنی، طرح ظرفیت‌سنجی و نیازسنجی مؤسسات قرآنی با موضوع واگذاری طرح های قرآنی به مؤسسات و ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها همراه بود.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل های قرآن و عترت استان یزد با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه آموزشی، پژوهشی و تبلیغی و ترویجی تصریح کرد: برنامه‌های متنوع در حوزه آموزشی شامل صحیح‌خوانی، ترجمه و مفاهیم، ترجم وتفسیر حفظ یک تا سه جزء، قرائت تخصصی، آموزش مدیران مؤسسات قرآنی، بازآموزی معلمان قرآن، برپایی جلسه ثابت و محوری حفظ و تربیت معلم قرآن اجرا شده است.
وی ادامه داد: برپایی مسابقه نورالهدی، تلاوت و تسنیم، مراسم جزء‌خوانی قرآن طی ماه مبارک رمضان، کرسی تلاوت محافل قرآنی وهمچنین همایش قرآنی از جمله برنامه‌های حوزه تبلیغی و ترویجی بوده است.
مطهریان افزود: همچنین طی سال ۹۶ تفاهم‌نامه همکاری با شرکت امواج سلامت پویا جهت بهره‌مندی جامعه قرآنی از تسهیلات و خدمات دندانپزشکی منعقد شد.
وی ادامه داد: پیگیری جهت افزایش اعتبارات قرآنی، پیگیری مجدانه جهت بیمه فعالان قرآنی و پیگیری دغدغه‌ها و مشکلات جامعه قرآنی از دیگر فعالیت‌های اتحادیه در سال ۹۶ است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل های قرآن و عترت استان یزد گفت: همچنین صندوق قرض الحسنه اتحادیه در سال 96 بسیار فعال بود و 82 فقره وام قرض الحسنه به ارزش 370 میلیون تومان به موسسات و جامعه قرآنی استان اعطاء شده است.

انتهای پیام

captcha