اجرای طرح آرامش بهاری در 45 بقعه متبرکه چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3701120
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
عزیزی خبر داد:

اجرای طرح آرامش بهاری در 45 بقعه متبرکه چهارمحال و بختیاری

اجرای طرح آرامش بهاری در 45 بقعه متبرکه چهارمحال و بختیاری گروه فرهنگی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح نوروز آرامش بهاری در 45 بقعه متبرکه این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر گفت: خیمه‌های معرفت در 18 بقعه متبرکه استان شامل امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد، عزیز اله شهرکیان، سید بهاءالدین محمد شیخ شبان، باباپیراحمد ملاس جان، علی اکبرنافچ، حیدرنقنه، حمزه علی بلداجی، سید سعید چلیچه، حیدرابن مالک باباحیدر، محمدبن علی منجرمویی راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه خیمه‌های معرفت در امامزادگان سید محمد بارده، سید محمد غرب شهرکرد، قیس وشیس، سید سلطان زرین درخت، احمد ارمند، جعفر شیاسی، محمد اکبر دستگرد، علی ابن احمد دهنو میزبان گردشگران نوروزی است اظهار کرد: خیمه معرفت شامل غرفه های پاسخگویی به شبهات دینی، احکام، مشاوره، کودک، چندرسانه‌ای، عفاف و حجاب است.
عزیزی با اشاره به اینکه 30 مبلغ دینی در خیمه‌های معرفت مشغول به فعالیت هستند افزود: از این تعداد 25 مبلغ اعزامی از قم و 5 مبلغ بومی از استان هستند که به نشر معارف اسلامی، باور‌های دینی و آموزش سبک زندگی اسلامی و تبلیغ فرهنگ وقف می‌پردازند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برگزاری مراسم تحویل سال در 20 بقعه متبرکه استان از دیگر برنامه‌های طرح نوروزی آرامش بهاری است.
وی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، برپایی غرفه‌های کودک و نوجوان، عفاف و حجاب، روانشناسی و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی، ارائه خدمات اسکان موقت به زائران و گردشگران و آموزش‌های سبک زندگی اسلامی از برنامه‌های این طرح است.
وی با تأکید بر اینکه طرح آرامش بهاری هم‌زمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری آغازشده و تا 14 فروردین ادامه دارد بیان کرد: در نوروز 96 بیش از 95 هزار گردشگر از بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری دیدن کردند.
انتهای پیام

captcha