نخستین یادواره مجازی گیلان برگزار شد
کد خبر: 3701215
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
با محوریت 86 شهید دهستان پیربازار؛

نخستین یادواره مجازی گیلان برگزار شد

گروه اجتماعی- نخستین یادواره مجازی استان گیلان با محوریت بزرگداشت 86 شهید دهستان پیربازار با سخنرانی دکتر رائفی پور از طریق کانال تلگرامی pirbazar@ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، نخستین یادواره مجازی استان گیلان با محوریت بزرگداشت 86 شهید دهستان پیربازار با سخنرانی دکتر رائفی پور، محقق و استاد دانشگاه و مداحی حاج میثم مطیعی امروز از طریق کانال تلگرامی pirbazar@ برگزار شد.

علی اکبر رائفی پور، محقق و مدرس دانشگاه، با بیان اینکه آخرالزمان از 1400 سال پیش و بعد از مبعوث شدن رسول گرامی اسلام(ص) آغاز شده، اظهار کرد: اکنون در آخرالزمان هستیم و هرچه پیش می رویم به آخرالزمان نزدیک تر می شویم.

وی با اشاره به نشانه های آخرالزمان در بیانات پیامبر(ص)، گفت: فتنه هایی که بعد از رحلت پیامبر(ص) در پس زدن اهل بیت(ع) اتفاق افتاد، جزو نشانه های آخرالزمان بوده است.

نخستین یادواره مجازی گیلان برگزار شد

محقق و مدرس دانشگاه، فتنه های آخرالزمان را مهم دانست و تصریح کرد: واژه «فتنه» حدود 60 مرتبه در قرآن تکرار شده و جزو ریشه های پرکاربرد در کلام الله مجید است، اما فتنه معانی مختلفی دارد و مهمترین و معروف ترین آن «آزمایش» است.

رائفی پور، با اشاره به آیه«لَمْ يَكُنِ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَالْمُشْرِكِينَ مُنْفَكِّينَ حَتَّى تَأْتِيَهُمُ الْبَيِّنَةُ»، خاطرنشان کرد: تصور اینکه خداوند ما را مورد آزمایش و امتحان قرار نمی دهد، اشتباه است، زیرا خداوند می خواهد خوب و بد را از هم جدا کند و لذا همه دچار فتنه می شوند و حتی پیامبران الهی مستثنی نبودند.

وی با بیان اینکه همه ما ناخالصی دارم؛ مگر کسانی که خدا آنان را خالص کرده باشد، گفت: اهل بیت(ع) پیش از خلقت امتحان خود را پس داده اند و ما نمی توانیم مانند اهل بیت(ع) باشیم، زیرا ناخالصی داریم.

مدرس دانشگاه، اهل بیت(ع) را امین خدا دانست و عنوان کرد: اهل بیت دست الهی روی زمین هستند و پیامبر(ص) تکرار خداست.

فتنه های آخرالزمان به مراتب پیچیده تر است

رائفی پور، با بیان اینکه خدا فتنه را می سازد، تاکید کرد: توحید یعنی تابع محض فرمان خدا بودن و اهل بیت(ع) جلوه گاه الهی و صراط مستقیم هستند که مقام بندگی دارند. مقام بندگی خیلی بالاست.

وی با اشاره به نقش آفرینی منافقین در فتنه های آخرالزمان، متذکر شد: فتنه های آخرالزمان به مراتب پیچیده تر است، زیرا ابزار آن پیچیده تر است و لذا باید بتوانیم در این عصر و عرصه حق طلب باشیم و اجازه ندهیم حق طلبی در وجود ما بمیرد.

مدرس دانشگاه، کم سوادی دینی را عامل شکل گیری فتنه در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در فتنه های آخرالزمان بیشتر نیاز داریم که دست ما در دست قرآن و اهل بیت(ع) باشد. امروز آگاهی و بصیرت مردم ما خیلی بیشتر از مردم زمان امیرالمومنین(ع) است و لذا باید به ثقلین تمسک بجوییم.

به گزارش ایکنا، تلاوت سوره مبارکه شمس توسط مرحوم عبدالباسط، پخش کلیپ فرزندان شهدا، پخش مداحی حاج میثم مطیعی و پخش کلیپ تصویری مدافعین حرم از دیگر برنامه های این یادواره مجازی بود.

انتهای پیام

captcha