مسابقات قرآن خسته کننده شده است
کد خبر: 3701299
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
صابری‌نسب:

مسابقات قرآن خسته کننده شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی- چهره قرآنی کشور گفت: بنده قائل به برگزاری دائم مسابقات قرآن نیستم زیرا مردم و حتی جامعه قرآنی را خسته می‌کند، مدام شاهد چهره‌های تکراری هستیم باید جایگاه افراد تغییر کند و سن قرآنی کشور تعمیق داده شود.

حبیب‌الله صابری نسب، چهره قرآنی کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی با بیان اینکه میزان استقبال از جلسات قرآنی تأثیری بر ارزش و ماهیت این محافل ندارد گفت: کار قرآنی چه با استقبال و چه بدون استقبال، ارزش خودش را دارد هر چند باید از روش‌های نوین برای توسعه و پوشش عموم مردم استفاده کرد.
وی ادامه داد: به تازگی طرحی تحت عنوان بازگشت به جلسات سنتی خانگی و تدوین جلسات نوین در حال انجام است و از استان مرکزی هم دو نفر برای حضور در کلاس‌ها که در قم برگزار می‌شود معرفی شدند در این کارگاه‌ها مقایسه شیوه‌های سنتی با وضع موجود و عوامل تشویق برای حضور در جلسات قرآن ارائه می‌شود با آشنایی این افراد و بهره‌مندی از کارگاه‌ها امیدواریم بتوانیم آسیب‌هایی محافل را برطرف کنیم.
صابری نسب بیان کرد: کم کارهای عده‌ای، جذابیت‌های قرآنی را از بین برده وقتی برای یک کار قرآنی بوجه لازم نداریم نمی‌توانیم از تبلیغات درست هم استفاده کنیم و این تقصیر برگزار کننده محل نیست، ایجاد جذابیت در محافل قرآنی اراده عمومی مراکز قرآنی را می‌طلبد.
وی گفت: آنچه می‌تواند به جذابیت بیشتر جلسات کمک کند همدلی تمام قرآن دوستان است، حافظان، قاریان و پیشکسوتان باید در این بخش همکاری کنند . مبنای جامعه اسلامی، قرآن است اگر همه همدل باشند می‌توان نقص‌ها را بر طرف کرد. اگر طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای مقاطع مختلف ارائه شود، محافل قرآنی هم جذاب می‌شوند.
صابری نسب گفت: بنده قائل به برگزاری دائم مسابقات قرآن نیستم زیرا مردم و حتی جامعه قرآنی را خسته می‌کند، مدام شاهد چهره‌های تکراری هستیم باید جایگاه افراد تغییر کند و سن قرآنی کشور تعمیق داده شود تا مسابقات هم برای مردم جذابیت داشته باشد.
چهره قرآنی کشور ادامه داد: کار هنری قرآنی کمتر انجام می‌شود، امروز باید شاهد انیمیشین و سریال محتوی مفاهیم قرآنی باشیم، قصه‌های قرآنی مانند اصحاب کهف، حضرت مریم (س)و.. ساخته شده اما از قصه‌های قرآن 267 قصه روی زمین مانده که جذابیت فوق العاده دارند پس محتوا داریم و فقط باید کار کرد./ انتهای پیام

captcha