انتظار در کلام امام محمد باقر‌(ع‌)
کد خبر: 3701310
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
منبرهای یک دقیقه‌ای؛

انتظار در کلام امام محمد باقر‌(ع‌)

گروه جامعه ــ این انتظار چه مقامی است که امام باقر(ع‌) می‌فرماید «از ارکان دین اسلام و یکی از شاخه‌های اعتقاد، منتظر بودن برای صاحب الزمان(عج‌) است.

 انتظار در کلام امام محمد باقر‌(ع‌)

به گزارش ایکنا؛ در کتاب شریف کافی آمده است که شخصی نزد امام باقر(ع‌) آمد و عرض کرد: من راهم دور است و به این راحتی نمی‌توانم به محضر شما مشرف شوم و شما را زیارت کنم؛ حالا که بعد از مدت‌ها خدمتتان رسیدم سوالی دارم؛ آقا جان عملی را یاد بدهید که کل دین در این عمل خلاصه شده باشد و وقتی این عمل را داشتم همه دین و مذهب تشیع را داشته باشم. عملی را به من یاد بدهید که بتوانم به وسیله آن مخالفین شیعه را جذب دینم کنم، عملی که خودتان به آن عقیده دارید.

امام باقر(ع‌) می‌فرمایند: «شهادت بده به وحدانیت خدا و محبت به علی بن ابیطالب(ع) و فرزندان ایشان و برائت بجوی از دشمنان امیرالمومنین(ع) و فرزندان ایشان و منتظر حضرت قائم(عج) باش».

در این موارد در واقع امام باقر(ع) دین خدا را معرفی کردند. این انتظار چه مقامی است که امام باقر(ع) می‌فرماید یکی از ارکان دین اسلام و یکی از شاخه‌های اعتقاد، منتظر بودن برای صاحب الزمان(عج) است؟

ما باید وجودمان در زمان غیبت فقط برای امام زمانمان باشد؛ همه ما بلدیم و تا به حال بارها گفته‌ایم: «یا لیتنا کنا معک و نفوز فوزا عظیما» خب ما باید این را عملی کنیم.

«سخنرانی حجت الاسلام خدادادیان در هیئت آل کساء - خرداد93»

انتهای پیام

captcha