شب به یاد‌ماندنی جوانان ممتاز قرآنی/ به دنبال پختگی تلاوت باشیم + صوت و عکس
کد خبر: 3701357
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
در آخرین جلسه سال 96 با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی برگزار شد؛

شب به یاد‌ماندنی جوانان ممتاز قرآنی/ به دنبال پختگی تلاوت باشیم + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل ــ هادی موحدامین با بیان اینکه مصطفی اسماعیل چهل سال است که فوت شده، چهار نسل تغییر کرده و سلیقه‌ها عوض شده است، تأکید کرد: اما باز هم تلاوت مصطفی اسماعیل، پویایی و ماندگاری خودش را دارد و طرفدار دارد؛ چرا که غنی و پخته است. پخته، هیچگاه خام نمی‌شود، اما گرم، سرد می‌شود.

تلاوت پخته، هیچگاه خام نمی‌شود/ آخرین جلسه 96 با حضور قاریان ممتاز+صوت و عکس

به گزارش ایکنا؛ جلسه قرآن هادی موحدامین، قاری بین‌المللی کشورمان، یکشنبه 27 اسفندماه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد آل محمد(ع)، بزرگراه آیت الله سعیدی جنوب، بعد از چهارراه یافت‌آباد، پل بهاران، میدان بهاران، بلوار شهید فردمحمدی(رادمردان)، انتهای کوچه شهید معرفت، کوچه شهید کریمی با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان و قرآن‌آموزان از سنین مختلف برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، هادی موحدامین به تلاوت آیاتی از ادامه درس جلسه پرداخت و در ادامه، اعضاء به ارائه تلاوت‌های تقلیدی از قاریان مصری پرداختند و این قاری بین‌المللی، نکات صوت و لحنی آنها را متذکر شد.

با حضور اساتید و قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان، سعید پرویزی، محمد پورعاشوری، حسین نجفلو، هادی رحیمی و مجتبی پرویزی در جلسه، هادی موحدامین با بیان اینکه وارد فاز دوم جلسه شدیم و ان‌شاءالله شاهد تلاوت‌های ماندگاری خواهیم بود، گفت: مصطفی اسماعیل 40 سال است که فوت شده است و چهار نسل تغییر کرده است و سلیقه‌ها عوض شده اما باز هم تلاوت مصطفی اسماعیل، پویایی و ماندگاری خودش را دارد و طرفدار دارد؛ چرا که غنی و پخته است. پخته، هیچ‌گاه خام نمی‌شود، اما گرم، سرد می‌شود. کسی که تلاوت می‌کند، وظیفه اخلاقی‌اش این است که در حد توانش خوب بخواند؛ چرا که وقت مستمعین را می‌گیرد و وظیفه ما مستمعین هم این است که با تشویق‌هایمان به قاری، انرژی دهیم.

تلاوت پخته، هیچگاه خام نمی‌شود/ آخرین جلسه 96 با حضور قاریان ممتاز+صوت و عکس

هادی موحدامین قبل از تلاوت سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه سعید پرویزی اوایل سال 96، عنوان نخست مسابقات بین‌المللی ایران را کسب کرد گفت: آنقدر کسب این رتبه سخت است و هشتاد خان رستم را باید رد کرد که اگر تا پنج سال دیگر به قاری برگزیده آن تبریک بگوییم، برایش تازگی دارد. دعا می‌کنم تا روز به روز به غنای تلاوت شیخ سعید پرویزی افزوده شود و مثل خیلی از قاریان بین‌المللی کشورمان پس از کسب رتبه، رو به افول نروند که البته شیخ سعید، الحمدلله رو به صعود است و اولین کاری که کرده است، اینست که پس از کسب رتبه، در همه محافل از حفظ تلاوت می‌کند.

سپس، سعید پرویزی، قاری بین المللی کشورمان به درخواست هادی موحدامین، دقایقی به قرآن‌آموزان خردسال و نوجوان جلسه که در ابتدای جلسه تلاوت داشتند، نکاتی را متذکر شد و گفت: شما جوانان خیلی مستعد هستید و حضور مستمرتان در جلسه در میزان پیشرفت‌تان بسیار موثر است و همچنین، اینکه به نکات استاد موحدامین گوش کنید و در تلاوتتان پیاده کنید. سپس به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه رعد پرداخت و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

تلاوت پخته، هیچگاه خام نمی‌شود/ آخرین جلسه 96 با حضور قاریان ممتاز+صوت و عکس

موحدامین در ادامه جلسه از محمد پورعاشوری دعوت به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید کرد و گفت: محمد پورعاشوری، از ذخایر این انقلاب است؛ چرا که هم قاری است و هم قاری‌پرور. یکی از تشعشعات وجود ایشان، همین گروه همخوانی «سبیل الرشاد» است که اکثرشان از شاگردان ایشان هستند.

در ادامه این جلسه، پورعاشوری، حسین نجفلو و مجتبی پرویزی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند. در پایان این جلسه، عکسی به یادگار گرفته شد.

 در ادامه تلاوت‌ها و گزارش تصویری این جلسه ارائه می‌شود.

سعید پرویزی

کد
محمد پورعاشوری
کد
هادی رحیمی
کد
مجتبی پرویزی
کد

انتهای پیام

 

captcha