برنامه‌های بهارانه رادیو اقتصاد
کد خبر: 3701383
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

برنامه‌های بهارانه رادیو اقتصاد

گروه اقتصاد: رادیو اقتصاد برای بهار سال 1397 برنامه‎های اقتصادی متعددی برای مخاطبان تدارک دیده است.

برنامه‌های بهارانه رادیو اقتصاد

به گزارش ایکنا، رادیو اقتصاد در ویژه برنامه «هم اینک بهار» سه‌شنبه 29 اسفند ماه، همراه با شنوندگان به استقبال آغاز بهار طبیعت می‌رود.

جشن آغاز بهار طبیعت
 ویژه برنامه مجله‌‎ای «هم اینک بهار» شامل بخش‌های مختلف گزارش، مصاحبه، کارشناسی و موضوعات معارفی، به مناسب شب شهادت حضرت امام علی النقی (ع) و پرداختن به شعار سال، بهار، عملکرد سال 96 و... است.
گزارش‌های متنوع از راهیان نور، اماکن مقدسه، وضعیت آب و هوا و راه‌ها و... از دیگر بخش‌‎های این برنامه خواهند بود. همچنین پخش مستقیم بیانات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در این برنامه به سمع شنوندگان می‌رسد.
ضمناً با توجه به مقارن شدن شهادت حضرت امام علی‌النقی (ع) و حفظ فضای معنوی ارتباط تلفنی با مشهد مقدس، قم و شیراز برقرار خواهد شد تا فضای معنوی در آن لحظه بر برنامه و مخاطبان حاکم گردد.
گفت‌وگو با مسئولان اقتصادی در مورد مهمترین اقدامات در سال 96، توجه به زلزله‌زدگان و کمک به نیازمندان، گفتگو با عوامل ویژه برنامه‌های نوروزی رادیو اقتصاد و ... از جمله مواردی هستند که در این برنامه خواهید شنید.
ویژه برنامه «هم اینک بهار» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی الهام مصطفوی سه شنبه 29 اسفند ماه ساعت 16:00 به مدت 295 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.
اقتصاد به وقت بهار
رادیو اقتصاد، همچنین در ویژه برنامه عصرگاهی «اقتصاد به وقت بهار» با هدف افزایش اطلاعات، دانش و آگاهی اقتصادی مخاطبان به روی آنتن می‌رود.
برنامه اقتصاد به وقت بهار به شکل مجله رادیویی با هدف افزایش اطلاعات، دانش و آگاهی مخاطبان نسبت به ایام نوروز خواهد بود و از بخش‌های‌ گفت‌وگویی و اطلاع‌رسانی متعدد به مناسبت ایام نوروز نیز برخوردار است.
همچنین این برنامه در قالب نمایش، خبر، گفت‌وگو با نخبگان در خصوص شعار سال، معرفی مکان‌های ویژه گردشگری استان‌های کشور، ارتباط مشترک با مراکز استان‌ها، مسابقه، راهیان نور، اطلاعات سفر، آب و هوا و بخشی به نام اگر مسئول بودم تهیه و پخش می‌شود.
یادآور می‌شود ویژه برنامه عصرگاهی «اقتصاد به وقت بهار» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه‌کننده نازنین کتابچی در ایام نوروز ساعت 16 به مدت 175 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.
معرفی ظرفیت‌های فرهنگی با رویکرد اقتصادی کشور
ویژه‌برنامه نوروزی «اقتصاد حوالی فرهنگ » برنامه دیگری است که در قالب مجله‌ای اقتصادی- فرهنگی و هنری به روی آنتن می‌رود.
این برنامه به معرفی شهرهای جهانی ایران در عرصه بین‎المللی و فرصت‎های اقتصادی آنها می‌پردازد. این برنامه به چهار گوشه ایران رفته و از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با رویکرد اقتصادی و حال و هوای نوروزی پخش می‌شود.
این برنامه، برنامه‌ای است پژوهش محور در قالب ترکیبی در این برنامه در کنار طرح موضوع و ارائه گفت‌وگوهای تخصصی، تلاش می‌شود با استفاده از آیتم‌های متنوع که همگی در راستای محور موضوعی اصلی هستند و کامل کننده آن، فضایی متفاوت از دیگر برنامه‌های رادیو اقتصاد برای شنونده فراهم آورد.
هدف اصلی برنامه تقویت و توانمندسازی هنرمندان برای تولید روزآمد، کاربردی و سودآور محصولات فرهنگی و هنری می‌باشد.
همچنین از دیگر اهداف این برنامه می‌توان به ارائه راهکارهایی در زمینه ارتقای فعالیت‌های اقتصادی در عرصه فرهنگ و هنر، تغییر نگاه به هنر و کارکرد آن در اقتصاد کشور با تأکید بر هنر اسلامی – ایرانی، ترویج فرهنگ و هنر به عنوان یکی از ارکان تولید ناخالص ملی در کشور اشاره کرد.
این برنامه همچنین شامل بخش‌های متنوع و مفید از جمله «مهمانخانه 1» در مورد تحلیل و بررسی موضوع برنامه با رویکرد اقتصادی، « مهمانخانه 2» در مورد راهکارهای پیشرفت اقتصادی و «مهمانخانه 3» است که به آموزش خلاقیت و نوآوری در فرهنگ و هنر برای سودآوری خواهند پرداخت.
در آیتم «اعترافات یک ذهن خلاق» شنونده مونولوگ یک فرد خلاق جوان از شیوه‌های کارش برای خلق یک اثر و ابتکارها و خلاقیتش می‌گوید. بخش «پایانه» به مروری بر موضوعات مطرح شده در برنامه و پایان برنامه با یادی از یکی از شهدای هنرمند در رشته‌های مختلف می‌پردازد.
یادآور می‌شود ویژه برنامه نوروزی «اقتصاد حوالی فرهنگ» کاری از گروه اقتصاد و جامعه رادیو اقتصاد به تهیه کنندگی سرکار خانم فرزانه صادقیان، در ایام نوروز از ساعت 22 به مدت 55 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

 انتهای پیام

captcha