تعطیلات نوروزی را با مطالعه این کتب سپری کنید
کد خبر: 3701407
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

تعطیلات نوروزی را با مطالعه این کتب سپری کنید

کانون خبرنگاران نبأ ــ ایام نوروز و روزهای فراغت بهاری زمانی مناسب است برای تورق کتاب‌های ارزشی و دینی در جهت تقویت فرهنگ دینی و قرآنی.

پیشنهادی برای مطالعه در نوروز

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در ایام نوروز و روزهای فراغت بهاری در لابه‌لای دید و بازدیدها، گشت زدن در شبکه‌های اجتماعی و سرگرمی‌های مختلف شاید تورق کتاب‌ها خالی از لطف نباشد؛ کتبی که گاهی اوقات در قفسه کتابخانه‌ها چندین لایه خاک را تنفس می‌کنند و صرفا برای تزئین و نمادی از اهل فرهنگ و علم بودن در کنج خانه‌هایمان جای گرفته است، بدون آنکه حتی سالی یک بار سری به آن‌ها بزنیم.
این روزها گسترش استفاده از اینترنت و ورود اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان، کتاب‌ها را از آغوش‌مان جدا کرده و دیگر این روزها کمتر کتابی به دست می‌گیریم و آن حس آشنای تورق، لمس ورق‌های کتاب و بوی کاغذهای کاهی کتاب‌ها کمتر به مشام‌مان می‌خورد و حال شاید این روزهای معطر به لطافت بهاری فرصت مناسبی ‌برای گشت‌ ‌وگذار در میان دنیای پر رمز و راز کتاب‌ها باشد. کتاب‌هایی که هر کدام ما را با قصه‌ها و عوالم مختلفی آشنا می‌کند و احساس‌ها و عواطف کمرنگ شده در زندگی روزمره را هر چند اندک اما بیدار می‌کند؛ در این میان خواندن کتاب‌هایی با محوریت دین و دفاع مقدس که شاید کمتر شناخته شده باشند، در این ایام خالی از لطف نیست.
کتاب «شنام» از انتشارات «سوره مهر» مربوط به عملیات شنام در مریوان است و خاطراتی از کیانوش گلزار درباره مجروحیت و اسارت خود و دیگر رزمندگان را بیان می‌کند و با هدف معرفی شهدایی که در طول این سال‌ها ناشناخته ماندند، می‌تواند گنجینه‌ای مناسب برای شناخت از تاریخ هشت ساله جنگ و دفاع سرزمین‌مان باشد. این کتاب در سال 90 چاپ شد و تا الان به چاپ دوازدهم خود رسیده است که قیمت آن 140 هزار ریال است. یا کتاب «دختر شینا» از انتشارات «سوره مهر» نیز نوشته بهناز ضرابی‌زاده است که نثری مفصل از زبان همسر یکی از نظامیان کشته شده در جنگ ایران و عراق بوده و در مدت چهار سال به چاپ بیست‌‌ودوم رسیده و از کتاب‌های خوب برای خواندن در ایام فراغت به‌شمار می‌رود.
همچنین کتاب «فرقه‌ها و جنبش‌های نوین دینی» ترجمه کوثر طاهری و سمانه غلامی از تازه‌های نشر دانشگاه ادیان و مذاهب است که با محوریت عرفان‌های نوظهور با نگاهی تاریخی، روان‌شناختی و جامعه‌شناختی به موضوعاتی چون شست‌وشوی مغزی، زنان و فرقه‌ها، خشونت، فرقه‌ها در فضای مجازی و… می‌پردازند.
یا کتاب «ادیان در دنیای مدرن» ترجمه حمید رضانیا و عبدالله غلامرضا کاشی که تابستان 96 به چاپ رسیده و قیمت آن 170 هزار ریال است و از طریق بررسی دین در جهان مدرن سعی دارد به اهداف خود دست پیدا کند و اطلاعاتی را در ارتباط با منابع و متون تاریخی پیرامون ادیان و معنویت‌ها در سطحی وسیع ارائه می‌دهد.
کتاب «وقتی مهتاب گم شد» به قلم حمید حسام از انتشارات «سوره مهر» سال 94 چاپ شد که تا امروز به چاپ بیست ونهم رسیده و برگرفته از خاطرات شهید علی خوش‌لفظ است که از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس است.
«خاطرات سفیر» نیز کتابی از نیلوفر شادمهری است که انتشارات «سوره مهر» امسال آن را چاپ کرده و خاطرات دختر مسلمانی است که در کشور فرانسه، هرچند برای ادامه‌ تحصیل در مقطع دکتری حضور دارد اما سفیری شده و برای دفاع از حقیقت اسلام مواجهه‌ او با آدم‌های مختلف و اتفاقات متفاوت این خاطرات را جذاب‌تر می‌کند، از قبول نشدنش در بهترین دانشگاه فرانسه تنها به دلیل حجابش و دست ندادن با سرشناس‌ترین اساتید مرد تا برگزاری دعای عهد در اتاق خوابگاه و خواندن دعای کمیل.
فاطمه بغدادی
انتهای پیام

captcha