طرح «همیاران حقوق کودک» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3701481
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸

طرح «همیاران حقوق کودک» در یزد اجرا می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: طرح «همیاران حقوق کودک»، طرح ابتکاری استان یزد و برای اولین بار در کشور در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از یزد، رقیه کرمانیان،  مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد  28 اسفندماه  در گردهمایی تشکل‌های مردم‌ نهاد استان یزد اظهار کرد: طرح همیاران حقوق کودک در محله‌های استان یزد و توسط تشکل‌ های مردم‌ نهاد با نظارت و مدیریت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به صورت ابتکاری در این استان در حال اجراست.

وی ادامه داد: این طرح در دو فاز آموزش تشکل‌ ها و آموزش شهروندان در محله‌ های استان در حال برگزاری است و هر تشکل یک محله و منطقه در شهرستان‌های استان یزد را به مدت ۲۰ ساعت و یک دوره آموزشی زیر پوشش قرار داده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: نگاه در این طرح، استانی است و تنها به شهر توجه نشده است و همه نقاط استان در قالب این طرح زیر پوشش آموزش قرار گرفته‌اند و تشکل‌هایی از تمام شهرستان‌های استان در این طرح حضور دارند.

کرمانیان افزود: در این طرح اردوهای آموزشی، جلسات کتابخوان همچنین دوره‌های مشاوره و آموزش مددکاری و پرسش‌ و پاسخ و آشنایی با قوانین برای تشکل‌های مردم نهاد برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر فاز اول این طرح آغاز شده و در سال آینده نیز به صورت گسترده‌تری ادامه خواهد داشت و در نخستین مرحله ۴۱ نفر از سراسر استان در این طرح شرکت کرده و با حضور در محله ها به آموزش شهروندان خواهند پرداخت.

انتهای پیام

captcha