5 بازارچه صنایع دستی در قاین برپا می‌شود
کد خبر: 3701538
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
طی ایام نوروز؛

5 بازارچه صنایع دستی در قاین برپا می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قاین گفت: در ایام نوروز، پنج بازارچه صنایع دستی محصولات شهرستان قاین برپا می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، شاهرخ عباسی، امروز 29 اسفند، در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی، کمیته ۹ گانه شهرستان تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه طی ایام نوروزی ستاد مرکزی خدمات سفر در منطقه بوذرجمهر خواهد بود، افزود: همچنین در این منطقه پنج کمپ برپا خواهد شد.
عباسی با اشاره به اقدامات پیش بینی شده برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی بیان کرد: برگزاری جشن و موسیقی محلی، پخت نان و آش محلی و برپایی سیاه چادر از جمله برنامههای پیش بینی شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قاین ادامه داد: برپایی دو سیاه چادر عشایری، برگزاری مسابقات الاغ سواری و شتر شواری از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.
عباسی با بیان اینکه همچنین پنج بازارچه همراه با ۴۰ غرفه صنایع دستی و فروش محصولات تولیدی شهرستان قاین برپا خواهد شد، تصریح کرد: در این غرفه ها از محصولات هنرمندان بومی شهرستان استفاده می شود.
وی یادآور شد: سال گذشته از محل فروش محصولات غرفه های صنایع دستی، قریب به ۸۰۰ میلیون ریال عاید هنرمندان قاینی شده است.

انتهای پیام

captcha