جزئیات برگزاری مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن مصر
کد خبر: 3701610
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

جزئیات برگزاری مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن مصر

گروه بین‌الملل - محمد مختارجمعه، وزیر اوقاف مصر طی نشستی خبری جزئیات برگزاری بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن این کشور را تشریح کرد.

جزئیات برگزاری مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن مصر/ رقابت 71 شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن مصر

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المصری الیوم؛ نمایندگان 50 کشور اسلامی و اروپایی از روز شنبه (4 فروردین‌ماه) در بیست‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن مصر به رقابت خواهند پرداخت.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر طی نشستی خبری ضمن اشاره به اهتمام و تلاش این کشور نسبت به آموزه‌های قرآنی و تأسیس 639 مدرسه قرآنی در مصر، هدف از برگزاری این مسابقات را اهتمام و عنایت به قرآن عنوان کرد.

وی افزود: این دوره از مسابقات در چهار رشته حفظ کل قرآن(بر اساس قرائت‌های هفتگانه) ویژه شرکت‌کنندگان بین‌المللی، حفظ کامل قرآن همراه با احکام و معانی الفاظ قرآنی ویژه شرکت‌کنندگان عرب زبان، حفظ قرآن کریم و تجوید ویژه شرکت‌کنندگان غیرعرب زبان‌ و حفظ کل قرآن همراه با  معانی الفاظ قرآنی ویژه شرکت‌کنندگان مصری برگزار می‌شود.

وزیر اوقاف مصر همچنین از برگزاری مسابقات قرآن ویژه معلولان در حاشیه این دوره از مسابقات خبر داد.

یادآور می‌شود؛ بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن به همت وزارت اوقاف مصر و به منظور همبستگی با قدس شریف با شعار «قدس عربی»، برگزار خواهد شد و تا پنج شنبه (9 فروردین‌ماه) ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

captcha