برگزاری کنفرانس «اسلام در جامعه سکولار» در هلند
کد خبر: 3701617
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

برگزاری کنفرانس «اسلام در جامعه سکولار» در هلند

گروه بین‌الملل - رودلف پیتر(Rudolf Peter) استاد مطالعات اسلامی دانشگاه آمستردام هلند با اشاره به موفقیت‌های مسلمانان در این کشور، آنان را نمونه‌های درخشان در جامعه سکولار خطاب کرد.

برگزاری کنفرانس «اسلام در جامعه سکولار» در هلند

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری صدی‌البلد؛ رودلف پیتر، استاد مطالعات اسلامی دانشگاه آمستردام هلند در سخنرانی خود با موضوع «اسلام در جامعه سکولار» گفت: بر اساس قانون کشور هلند، شهروندان و دولت موضعی بی‌طرفانه نسبت به موضوع دین داشته و مسلمانان این کشور با ظهور داعش و پیش از داعش توسط القاعده، با چالش‌های جدی مواجه شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه 70 درصد مسلمانان هلند از کارگران و مهاجران به این کشور بوده و کمتر جایگاه‌ها و مقام‌های برتر را کسب کرده‌اند، اما اوضاع و شرایط مسلمانان در هلند تغییر کرده و نمونه‌های بارزی از مسلمانان را می‌توان در این کشور یافت که به موفقیت‌های بسیار خوبی دست یافته‌اند و به عنوان نمونه‌های درخشان در مراکز و مؤسسات معتبر هلند مشغول فعالیت هستند.

محمد ابولیله، استاد مطالعات اسلامی دانشکده زبان‌ها و ترجمه دانشگاه الازهر در این کنفرانس با اشاره به همکاری میان دانشگاه الازهر و دانشگاه‌های هلند تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از دانشجویان این دانشکده در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری توسط دانشگاه‌های هلند بورسیه شده‌اند. 

این کنفرانس با تأکید بر ارائه نمونه‌های موفق اسلام‌گرایی در هلند به همت دانشکده زبان‌ها و ترجمه دانشگاه الازهر و با سخنرانی اساتید برجسته مطالعات اسلامی برگزار شد.

یادآور می‌شود؛ اسلام در قرن شانزدهم میلادی وارد هلند شد و تجار مسلمان عثمانی که در شهرهایی مانند آمستردام و بلژیک مستقر شده‌ بودند، از تأثیرگذاران ورود اسلام به این کشور به شمار می‌روند.

انتهای پیام

captcha