نوروز؛ تعمیق‌دهنده پیوندهای انسانی و تقویت‌کننده صلح جهانی
کد خبر: 3701642
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
سفیر ایران در بوسنی تأکید کرد:

نوروز؛ تعمیق‌دهنده پیوندهای انسانی و تقویت‌کننده صلح جهانی

گروه بین‌الملل: سفیر ایران در بوسنی در ویژه برنامه جشن نوروز تأکید کرد: در شرایطی که توطئه‌های بسیاری برای گسترش اختلافات میان امت اسلامی طراحی شده نوروز مناسبت مبارکی است که موجب تعمیق پیوندهای انسانی، ترویج ارزش‌های مشترک و تقویت صلح جهانی می‌شود.

نوروز؛ تعمیق دهنده پیوندهای انسانی و تقویت کننده صلح جهانی

به گزارش ایکنا؛ محمود حیدری، سفیر ایران در بوسنی هرزگوین طی سخنانی در ویژه برنامه جشن نوروز موسوم به «سلطان نوروز» در مسجد و تکیه مسعودیه با بیان این مطلب گفت: پاسداشت بهار به معنای استقبال از نو شدن و احترام به زیبایی‌های طبیعت است.

سفیر کشورمان ضمن آرزوی ثبات و پیشرفت برای همه مردم بوسنی تأکید کرد: ملت ایران همچون گذشته به دوستی با ملت بوسنی افتخار می‌کند.

شیخ هازیم حاجی میلیچ، رئیس تکیه مسعودیه با تشکر از حضور سفیر و هیأت ایرانی همراه در ویژه برنامه سلطان نوروز گفت: برگزاری جشن نوروز بیش از پنج قرن است که در منطقه بالکان و بوسنی قدمت دارد و اجداد خاندان حاجی میلیچ افتخار داشته‌اند که با تاسیس این تکیه هرساله این ایام را پاس دارند و برگزاری این مراسم همواره به عنوان نمادی از محبت و دوستی شناخته شده است.  

در ادامه این مراسم حاضرین به تکرار اذکار و ادعیه پرداختند و اشعار زیبایی را در مدح و ثنای پیامبر اکرم (ص) و  حضرت علی (ع) قرائت کردند.

سنت سلطان نوروز، نگرشی دوجانبه به نوروز باستانی و احترام به مقام امامت حضرت علی (ع) دارد و پیروان طریقت‌های منطقه بالکان برای این روز اهمیت بالایی قائل هستند و هر ساله به همین مناسبت این روز را جشن گرفته و آن را سلطان نوروز می‌نامند.

انتهای پیام

 

captcha