لیلة الرغائب شب بندگی است
کد خبر: 3701679
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

لیلة الرغائب شب بندگی است

گروه معارف ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ما لیلة الرغائب را به شب آرزوها تعبیر می‌کنیم اما در واقع این شب، شب بندگی و اتصال به ملکوت است.

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اهمیت ماه رجب به ایکنا گفت: با اینکه ابتدای سال قمری ماه محرم است اما همه بزرگان اخلاق ابتدای سال بندگی را ماه رجب می‌دانند؛ به‌عنوان‌مثال در کتاب «المراقبات» شیخ میرجواد ملکی تبریزی که در آن دستورالعمل یک سالک الی الله آمده، اعمال از ماه رجب شروع شده است.
وی اظهار کرد: در مفاتیح‌الجنان شیخ عباس قمی نیز چنین است و شیخ عباس نگارش اعمال مختلف ماه‌ها را از ماه رجب آغاز کرده است.
عادل با اشاره به اولین شب جمعه ماه رجب اظهار کرد: اولین شب جمعه ماه رجب که با نام لیلة الرغائب عنوان می‌شود؛‌ دارای اعمالی مانند روزه‌داری پنج‌شنبه و نماز و ذکرهای مختلف است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ضمن تأکید بر سندیت این شب گفت: در آیات و روایات سندیت لیلة الرغائب تأیید شده؛ شیخ عباس قمی که خود از محدثین مشهور است تصریح کرده که سند همه آنچه در مفاتیح نقل شده قطعی است.
وی افزود: لیلة الرغائب نیز از جمله مواردی است که در مفاتیح آمده است؛ منتهی ما لیلة الرغائب را به شب آرزوها تعبیر می‌کنیم اما درواقع این شب، شب بندگی و اتصال به ملکوت است.
عادل در پایان تصریح کرد: این شب، شب بندگی است چراکه در کنار خواسته‌های دنیوی در نهایت هدف اصلی و نهایی قرب الی الله است.

انتهای پيام

captcha