برگزاری کنفرانس «هنر اسلامی برای مقابله با افراگرایی» در مصر
کد خبر: 3701684
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

برگزاری کنفرانس «هنر اسلامی برای مقابله با افراگرایی» در مصر

گروه بین‌الملل ـ برگزاری کنفرانس بین‌المللی با موضوع «هنر اسلامی برای مقابله با افراگرایی» در کتابخانه اسکندریه مصر برگزار شد.

برگزاری کنفرانس «هنر اسلامی برای مقابله با افراگرایی» در مصر

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری menafn.com؛ کنفرانس بین‎المللی «هنر اسلامی برای مقابله با افراگرایی» به همت سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) و با همکاری کتابخانه اسکندریه و کمیته ملی موزه‌های مصرروز گذشته (اول فروردین ماه) در کتابخانه اسکندریه کار خود را آغاز کرد.

 50 پژوهشگر هنرهای اسلامی از کشورهای عربی و غیر عربی  در این کنفرانس که تا فردا ادامه دارد در نشست‎های متعدد صبحگاهی و شبانگاهی سخنرانی می‌کنند.

فلسفه و زیبایی‌های هنر اسلامی، هنر اسلامی و دیگران، تجربه‌های مختلف در احیای هنر اسلامی، بازتاب روح اسلام در معماری، هنر و ادب، آینده موزه‎های هنرهای اسلامی و مکان‌های باستانی، موضوعاتی است که در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

تبیین زیبایی‌های فرهنگ اسلامی با زبان هنر از چین تا اندلس، انجام فعالیت‌های مشترک برای معرفی هنر اسلامی، تأسیس شبکه ارتباطی میان فعالان حوزه هنر اسلامی در دو سطح آکادمیک و سنتی و انتشار منشوراتی که منعکس‌کننده روح هنر اسلامی از جمله اهداف برگزاری این نشست است.

انتهای پیام

 

 

 
captcha