ضرورت رعایت اصول امنیتی در برگزاری اردوهای راهیان نور
کد خبر: 3701696
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

ضرورت رعایت اصول امنیتی در برگزاری اردوهای راهیان نور

گروه جهاد و حماسه  ــ سرپرست کمیته امنیت و حراست قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: رعایت اصول ایمنی و امنیتی توسط مسئولان کاروان‌های راهیان نور، یکی از اصول ضروری است.

ضرورت رعایت اصول امنیتی در برگزاری اردوهای راهیان نور

به گزارش ایکنا؛ به نقل از کوله‌بار، توحید خسروی، سرپرست کمیته امنیت و حراست قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم رعایت اصولی ایمنی در کاروان‌های راهیان نور اظهار کرد: تمام مسئولان کشور به ویژه فرمانده معظم کل قوا، بر ایمنی و بالا بردن کیفیت امنیت همه برنامه‌های کشور به ویژه برنامه‌های مخصوص سپاه و بسیج مثل اردوهای راهیان نور تاکید داشته و دارند و می‌توان با رعایت اصول و دستورالعمل‌هایی، باعث شد که سفرهای راهیان نور برای زائران راهیان نور با یک خاطره خوش همراه باشد.

وی ادامه داد: در اوایل برگزاری اردوهای راهیان نور، مسئولان کاروان‌ها به طور کامل توجیه نبودند، اما در طول چند سال گذشته با فرامین راهبردی فرماندهی کل قوا و فرمانده کل سپاه و به ویژه ابلاغ دستورالعمل در سازمان اردویی بسیج و قرارگاه مرکزی راهیان نور؛ کاروان‌های راهیان نور ملزم به اصول ایمنی و امنیتی شدند.

خسروی اضافه کرد: در طول چند سال گذشته به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و حضور بسیجیان، پاسداران و دلسوزان نیروهای مسلح، امنیت خوبی در مناطق راهیان نور برقرار شده است و مشکل امنیتی نداشته‌ایم و کاروان‌ها نسبت به مسائل امنیتی توجیه هستند.

سرپرست کمیته امنیت و حراست قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: نسبت به امر ایمنی، مسئولان کاروان‌ها و مسئولان یادمان‌ها و اردوگاه‌های راهیان نور، نسبت به مسائل ایمنی و امنیتی توجیه شدند و آموزش‌های لازم به آنها داده شده است و تا به امروز هیچ گونه مشکل امنیتی در اردوهای راهیان نور نداشته‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی سرزمین نور به مدت 9 شب در اردوگاه شهید باکری خرمشهر، اظهار کرد: در برگزاری جشنواره سرزمین نور هم با توجه به همکاری دوستان و همکاران‌مان در مدیریت و فرماندهی اردوگاه شهید باکری، سپاه و بسیج آبادان و خرمشهر و کمیته حفاظت و امنیت ستاد مرکزی راهیان نور، این جشنواره با آرامش لازم در این اردوگاه برگزار شد.

خسروی تاکید کرد: ابلاغ دستورالعمل‌ها به مسئولان راهیان نور سپاه‌های استانی از طریق قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، حاصل تجربیات ایمنی و امنیتی در طول سالیان گذشته در برگزاری اردوهای راهیان نور بوده است و رعایت اصول ایمنی و امنیتی توسط مسئولان کاروان‌های راهیان نور، یکی از اصول ضروری است.

سرپرست کمیته امنیت و حراست قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج تصریح کرد: نیروهای محسوس و نامحسوس به طور مداوم، مسیرهای عبور و مرور کاروان‌های راهیان نور و همچنین محل اسکان این عزیزان را تحت نظر دارند تا هیچ مشکلی برای کاروان‌ها پیش نیاید و همین طور باید گفت به دلیل بالا بردن ضریب ایمنی، دستورالعمل‌هایی مبنی بر عدم تردد اتوبوس کاروان‌ها در طول شب، اسکان در محل‌های ایمنی و از قبل تعیین شده و ... به مسئولان سپاه‌های استانی ابلاغ شده است.

وی ضمن قدردانی از مسئولان برگزاری جشنواره ملی سرزمین نور گفت: در طول سالیان گذشته، زحمات زیادی برای برگزاری جشنواره ملی سرزمین نور کشیده شده است و همه دست به دست هم دادند تا امسال هم این جشنواره با کیفیت بالا برگزار شود و معتقدم که همه این تلاش‌ها به دلیل اینکه در مسیر اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت است، ستودنی است.

انتهای پیام

captcha