مراسم نکوداشت «آمیراحمد تقوی» در دهدشت برگزار شد
کد خبر: 3701702
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

مراسم نکوداشت «آمیراحمد تقوی» در دهدشت برگزار شد

گروه فرهنگی ـ دانش آموختگان حوزه‌های علمیه‌ برادران و خواهران دهدشت از تأسیس تاکنون، همزمان با سالروز میلاد امام باقر(ع) در دهدشت گرد هم آمدند و برای تجلیل از مؤسس این حوزه‌ها و استاد خود با ایشان دیدار کردند.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام صفدر پناهی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان امروز، دوم فروردین‌ماه در مراسم بزرگداشت آمیراحمد تقوی که خود از نخستین دانش آموختگان حوزه علمیه ولیعصر دهدشت هستند، در سخنانی هدف این همایش را تجلیل از استاد خود اعلام کرده و ضمن بیان اینکه برای این گردهمایی ساده و صمیمانه از هیچ بودجه دولتی استفاده نشد، آن را مقدمه‌ای برای برگزاری یک کنگره‌ ملی در سال آینده درباره‌ معرفی ابعاد شخصیت آمیر احمد تقوی عنوان کرد.
همچنین، حجت‌الاسلام محمد پایدار، رئیس حوزه‌های علمیه استان و یکی دیگر از دانش آموختگان این حوزه، فرایند برگزاری این نشست و کارنامه‌ای از حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) و همچنین حوزه علمیه‌ی حضرت زینب(س) و وضعیت دانش آموختگان این حوزه‌ها را بیان کردند.
آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنانی مبسوط و عالمانه به شرح ابعاد شخصیتی آمیراحمد تقوی و تبیین برخی از ویژگی‌های ایشان پرداختند و از خدمات دینی، فرهنگی و اجتماعی معظم له به ویژه زحمات طاقت فرسای ایشان در تجدید بنای باشکوه امام‌زاده سیدمحمود و برکات ماندگار حوزه علمیه دهدشت تجلیل کردند و گفتند همه خواهش دارند که فرزند مکرم حضرت آقا، عالم جلیل القدر آیت‌الله سیدحسین تقوی این نظارت را تعمیق کند و باغبانی این شجره طیبه استمرار پیدا بکند.
در این مراسم، آمیراحمد تقوی ضمن تشکر و ابراز خوشحالی از دیدار دانش آموختگان فاضل حوزه‌های علمیه، به چگونگی گزینش طلاب از مناطق محروم و ایلات مختلف استان به ویژه از طوایف غیر سادات اشاره کرده و با توجه به جایگاه روحانیت در عصر غیبت و حساسیت این جایگاه، با ذکر حدیثی اخلاقی، اهمیت اخلاص و ضرورت انجام عمل خالصانه از سوی علمای دینی را به حضار متذکر شدند.
همچنین آسیدحسین (مرتضی) تقوی فرزند روحانی آمیراحمد نیز در سخنانی کوتاه ضمن تقدیر از حضار، رمز موفقیت و دستاوردهای حوزه‌ی علمیه‌ ولیعصر را اخلاص مؤسس و استاد این حوزه یعنی آمیراحمد تقوی دانستند و به حاضران متذکر شدند که باید این اخلاص تکریم بشود و در خودمان تکثیر بشود و شاید بهترین تجلیل و هدیه به محضر مؤسس این حوزه، این است که سعی کنیم در این سیره مثل ایشان باشیم.
یادآور می‌شود، در پایان، لوح تقدیری از سوی دانش آموختگان حوزه علمیه دهدشت و شاگردان، به دست آیت‌الله ملک حسینی به آمیراحمد تقوی تقدیم شد.
انتهای پیام

captcha