آمادگی شهرستان یزد برای پذیرایی شایسته از مسافران/ايجاد 30 نوروزگاه
کد خبر: 3701720
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

آمادگی شهرستان یزد برای پذیرایی شایسته از مسافران/ايجاد 30 نوروزگاه

گروه جامعه- فرماندار یزد با اشاره به آمادگی كامل دستگاه‌های اجرايی شهرستان برای پذيرايی شايسته از مسافران نوروزی، از ايجاد 30 نوروزگاه و استقرار 20 بازارچه عرضه صنايع دستی در این شهرستان خبر داد.

مصطفي سالاري، فرماندار یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد از آمادگي كامل دستگاه هاي اجرايي شهرستان براي پذيرايي شايسته از مسافران نوروزي خبر داد و اظهار کرد: نزديک به 70 برنامه فرهنگي و ورزشي در سطح شهرستان يزد در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: ايجاد 30 نوروزگاه و استقرار 20 بازارچه عرضه صنايع دستي در اماكن مختلف به ويژه مسيرهاي گردشگري در بافت تاريخي توسط شهرداري، اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و ساير دستگاه هاي متولي در اين حوزه از ديگر اقداماتي بوده كه در اين ايام انجام مي شود.
فرماندار يزد بهسازي و ساماندهي ورودي هاي شهر را از مهمترين اقدامات شهرداري هاي در اين مدت عنوان كرد و افزود: اصلاح روشنايي، رنگ آميزي جداول، رفع سد معبر و همچنين پيش بيني سه پارك و بوستان در ورودي هاي براي استقرار ميهمانان وفراهم سازي امكانات رفاهي از مهمترين اقداماتي بوده است كه شهرداري هاي در ورودي هاي شهرستان انجام داده اند.
وي در خصوص وضعيت اسكان مسافران نوروزي در شهرستان يزد گفت: در اين حوزه علاوه بر هتلها و مهمانپذیرها، بيش از 3 هزار کلاس در 260 مدرسه توسط آموزش و پرورش تجهیز شده که در اختیار مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت.
رئيس ستاد خدمات سفر شهرستان يزد تصریح کرد: در زمينه مباحث ترافيكي و امنيتي، نظارت بر اصناف و بازار و آماده باش مراكز امداد رساني نيز هماهنگي لازم به منظور در نظرگرفتن تمهيدات لازم با نهادهاي ذيربط انجام شده است.
فرماندار يزد با اشاره به اجرای 34 برنامه تحويل سال در سطح شهرستان، اضافه كرد: با توجه به قيام مردم يزد در دهم فروردين ماه سال 57 اين روز به نام روز شهرستان يزد معرفي شده كه قطعاً برنامه هاي متنوعي با محوريت عيد نوروز و همچنين تبيين نقش و جايگاه مردم دارالعباده و دارالعلم يزد در شكل گيري و پيروزي انقلاب اسلامي برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha