برگزاری مراسم معنوی لیلةالرغائب با حضور آیت‌الله جاودان
کد خبر: 3701723
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷

برگزاری مراسم معنوی لیلةالرغائب با حضور آیت‌الله جاودان

گروه اندیشه ــ مراسم معنوی لیله‌الرغائب با حضور آیت‌الله جاودان در حسینیه زاهد برگزار می‌شود.

فوری////برگزاری مراسم معنوی لیله‌الرغائب با حضور آیت‌الله جاودان

به گزارش ایکنا؛ همزمان با فرارسیدن اولین شب جمعه ماه مبارک رجب، مراسم معنوی اعمال  لیله‌الرغائب با حضور آیت‌الله جاودان در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار خواهد شد.

این مراسم روحانی با حضور خواهران و برادران از نماز مغرب و عشا در حسینیه زاهد واقع در خیابان مصطفی خمینی، پایین‌تر از چهارراه سیروس، کوچه شهید بالاگر برگزار می‎‌شود.

در کتاب مفاتیح‌الجنان درباره فضیلت نماز این شب چنین وارد شده است: «شب جمعه اوّل ماه رجب را ليلة الرَّغائب مي‌گويند و از براي آن عملي از حضرت رسول(ص) وارد شده با فضيلت بسيار که سيّد در اقبال و علاّمه در اجازه بني زهره نقل کرده‌اند از جمله فضيلت او آنکه گناهان بسيار بسبب او آمرزيده شود و آنکه هر که اين نماز را بگذارد چون شب اوّل قبر او شود، حقّ تعالي بفرستد ثواب اين نماز را بسوي او به نيکوتر صورتي با روي گشاده و درخشان و زبان فصيح پس با وي گويد اي حبيب من! بشارت باد تو را که نجات يافتي از هر شدّت و سختي گويد تو کيستي؟ بخدا سوگند که من رویي بهتر از روي تو نديدم و کلامي شيرين‌تر از کلام تو نشنيده‌ام و بوئي بهتر از بوي تو نبوئيدم. گويد من ثواب آن نمازم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال بجا آوردي؛ امشب به نزد تو آمدم تا حقّ تو را ادا کنم و مونس تنهایي تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دميده شود من سايه بر سر تو خواهم افکند در عرصه قيامت پس خوشحال باش که خير هرگز از تو معدوم نخواهد شد.»

انتهای پیام

captcha