سال جدید و ثبت دو وقف در شهرستان مرزی تایباد
کد خبر: 3701747
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

سال جدید و ثبت دو وقف در شهرستان مرزی تایباد

گروه شهرستان‌ها ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های تایباد و باخرز گفت: همزمان با فرارسیدن سال 97 دو وقف در این اداره به ثبت رسیده است.

احمد محمدیان، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های تایباد و باخرز در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: اولین وقف با نیت اجرای مراسم‌های فرهنگی و قرآنی در چهار مسجد روستای تورانه از توابع بخش بالاولایت شهرستان باخرز با ارزش بیش از 6 میلیارد ریال در اداره اوقاف و امور خیریه تایباد به ثبت رسید.

وی در ادامه افزود: نيكوكارخيرانديش نورمحمد مرادی تورانه ئی درآمد حاصل از 30 ساعت و نیم آب و اراضی قنات چنار ومزرعه کوفه مرغ را با نیت اجرای مراسم‌های فرهنگی و قرآنی وقف کرد.

وی اظهار کرد: این واقف خیراندیش درآمد حاصل از این مقدار آب و اراضی را به ارزش 6 میلیارد و 90 میلیون ریال در راستای برگزاری بهتر مناسبت‌های مذهبی و ترویج فرهنگ قرآنی وقف کرده است.

محمدیان در ادامه به وقف دوم در سال جدید اشاره کرد و افزود: خیرنیکوکار کنیزرضا حقیقی یک قطعه زمین به مساحت هزار و 400 مترمربع واقع در حاشیه خیابان اصلی روستای آبنیه از توابع شهرستان باخرز را به ارزش هفت میلیارد ریال وقف کرد.

وی با اشاره به نیت واقف اظهار کرد: این خانم خیراندیش و نیکوکار این مقدار زمین را جهت احداث زینبیه و مجتمع قرآنی، فرهنگی و تجاری حضرت معصومه سلام الله علیها وقف کرد. همچنین یک قطعه زمین به مساحت صد متر مربع و به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال جهت اقدامات اولیه ساخت این زینبیه در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های تایباد وباخرز قرار داد.

وی به وقف‌های سال گذشته اشاره و بیان کرد: در سال گذشته تعداد 23 وقف با ارزش بیش از 11  میلیارد و 420 میلیون ریال در این 2 شهرستان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

captcha