انقلاب در 40 سالگی همچنان زنده، پرتکاپو و دارای حیات است
کد خبر: 3701777
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
محمدحسین صفار هرندی:

انقلاب در 40 سالگی همچنان زنده، پرتکاپو و دارای حیات است

گروه سیاسی ــ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی در چهل‌سالگی‌اش نه تنها دست به عصاء نشده بلکه با وجود برخی شلختگی‌ها در رده‌های میانی همچنان زنده، پرتکاپو و دارای حیات است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنان پیش از خطبه اولین نماز جمعه تهران در سال 97 ضمن تبریک سال جدید به عموم مردم گفت: سال 97 سال چهلم تحقق آرزوی بزرگ امت اسلامی در مستقر شدن دین خدا و شکل‌گیری دولت کریمه است. ما امسال به واسطه چهلمین سال تحقق این مهم کاممان به صورت مضاعف شیرین است.

وی ادامه داد: چهل‌سالگی به معنای سن رسیدن و پختگی است و اگرچه این سن، سن پیری محسوب نمی‌شود ولی در آستانه دوره میان‌سالی است و وقتی‌که شخصی به این سن می‌رسد می‌گویند که باید عصاء به دست شود اما انقلاب اسلامی در چهل‌سالگی‌اش دست به عصاء نشده است.

عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام افزود: هرچند در سطوح میانی نظام جمهوری اسلامی برخی شلختگی‌ها دیده می‌شود که برخی از آن‌ها را از زبان رهبری نیز می‌شنویم. آن‌چه متأثر از هدایت‌های مرکزی و سیاست‌های کلی نظام شاهدیم، احساس می‌شود انقلاب همچنان زنده و پرتکاپو و دارای حیات است. این انقلابی که تصور بسیاری این بود که در چهل سالگی به وادی محافظه‌کاری و ارتجاع ورود می‌کند، هنوز جوان است و نشاط جوانانه دارد. و هیچ‌گاه حتی شائبه این‌که نظام توسط مردم پس زده شود، یا ضعیف شده باشد تا جریانات کودتایی به آن نزدیک شوند در ذهن کسی شکل نمی‌گیرد و امروز انقلاب بر اساس چهار دهه تجربه، پخته با عقبه قوی عمل می کند.

صفار هرندی در ادامه به انقلاب فرانسه اشاره کرد و در این باره تصریح کرد: رهبر انقلاب درمورد انقلاب فرانسه می‌گویند: که این انقلاب در اواخر قرن هجدهم به پیروزی رسید اما زمان بسیاری در این انقلاب گذشت ولی هنوز نظامی که متاثر از این انقلاب به وجود آمده بود مستقر نشده بود و حدود صد سال ملت فرانسه دست به گریبان شورش‌ها بودند تا توانستند به شرایطی که اکنون هستند برسند.

صفارهرندی با اشاره به خاطره‌‌ای از رئیس دولت موقت گفت: بازرگان پیرمرد بود و در زمان مسئولیتش حدود 72 سال داشت و احساس پیری می‌کرد و بارها اعتراف کرده بود با اینکه امام خمینی 6-5 سال از من بزرگ‌تر است مثل جوان‌ها زندگی می‌کند و نمی‌توانم با او همراه شوم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: این انقلاب در چهل سالگی نه تنها دست به عصا نشد، بلکه توانست دیگر کشورها را نیز هدایت کرده و دولت‌هایی که شیاطین اصرار داشتند آن‌ها را ساقط کنند و برای این سقوط گروه‌های شروری چون داعش را ایجاد کردند و این اشرار به پایتخت‌های این کشورها نیز رسیدند ولی با توسل جستن به تجربه‌های انقلاب جمهوری اسلامی ایران شرایط عوض شد.

وی افزود: امروز برخلاف سیاست های خارجی، نه تنها هیچ کشور جدیدی در منطقه شکل نگرفته بلکه کشورهایی که متزلزل بودند به واسطه تجربیات انقلاب اسلامی مستحکم‌تر شدند و روی پای خود ایستاده‌اند.

حمایت از کالای ایرانی باید گفتمان غالب در کشور شود

صفار هرندی درباره این‌که حمایت از کالای ایرانی باید گفتمان غالب در کشور شود، گفت: دلیل اصلی تأکید بر اقتصاد داخلی این است که دنیا ما را آرام نمی‌خواهد و هر کجا ما روی خوش به آنان نشان دادیم سیر تدارک برای تحریم برایمان گسترده تر شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت تصریح کرد: راه حل را باید در بازگشت به درون جستجو کنیم؛ همان که رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتصاد درون‌زا که البته برون‌گرا هم هست. چرخ اقتصاد داخلی کشور را باید به گردش در بیاوریم تا دیگرانی که بیرون نشسته‌اند و منتظر قرار و مدار گذاشتن با ما هستند با قرائتی از داخل روبرو شوند که در نهایت به ما امتیاز دهند.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به این موضوع که نمی‌خواهیم دور خود حصار بکشیم، اظهار کرد: نمی‌خواهیم دور کشور را حصار بکشیم و ارتباط با دنیا را قطع کنیم اما با اقتصاد مقاومتی انزوا به‌وجود نمی‌آید و تجارت با خارج از کشور ادامه خواهد داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلح نظام افزود: در قصه برجام اندک تمایلی به سمت بیگانگان نشان دادیم که می‌خواهیم مسائل‌مان را با جهان حل کنیم اما سیر تدارکات برای تحریم علیه ما از آن زمان گسترده تر شد؛ این راه حل نیست و راه حل را باید در بازگشت به درون جستجو کنیم که همان اقتصاد درون زا است.

وی ادامه داد: یک زمانی برای توجیه متوسل شدن به بیگانان گفتند حتی آب خوردن ما هم در گرو اظهار لطف آن‌ها است و اگر نگاه از سر محبت نداشته باشند آب هم نمی‌توانیم بخوریم. دولت‌مردان و مسئولان لازم نیست خیلی حمایت کنند بهترین حمایت از ناحیه آن‌ها عدم مانع‌تراشی بر سر اقدامات مردم است. گفته می‌شود آن جوانانی که موفق شده‌اند از دولت کمکی نگرفته‌اند و با سرمایه خود تولیدی راه انداخته‌اند اما دولت در کالایی اجازه واردات داده و تولید داخلی شکست خورده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: عزت در بی‌نیازی است. با وجود همه مشکلات فاصله طبقانی فقیر و غنی پیش از انقلاب، امروز کم شده است. و امیدواریم زمانی برسد که برند ایرانی، برند موفقیت و بهترین بودن و مرغوبیت بالاتر باشد.

گزارش از سعید امینی

انتهای پیام

captcha