ترویج خرید کالای ایرانی در اولویت برنامه های فرهنگی قرار گیرد
کد خبر: 3701929
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

ترویج خرید کالای ایرانی در اولویت برنامه های فرهنگی قرار گیرد

گروه سیاست و اقتصاد - رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه گفت: فرهنگ سازی از طریق تریبون و چهره به چهره و ترویج خرید کالای ایرانی باید در اولویت برنامه های فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از مازندران، حجت الاسلام فعّالی، رییس اداه تبلیغات اسلامی گلوگاه با اشاره به اینکه سال جدید توسط رهبر انقلاب امام خامنه ای (حفظه الله) به سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد، گفت: همانطور که همه میدانیم کشور ایران طی سال های اخیر دچار مشکلات اقتصادی بسیاری بوده است که این مشکلات دامان زندگی بسیاری از مردم را گرفته است.

حجت الاسلام فعّالی بیان کرد: تعطیلی برخی کارخانه ها باعث بیکار شدن برخی از افراد و مشکلات اقتصادی در زندگی آن ها شده است.

مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه اظهار داشت : رهبر معظم انقلاب با انتخاب این شعار به مردم اهمیت موضوع استفاده از کالای ایرانی را یادآوری کردند.

حجت الاسلام فعّالی افزود : حتما برای شما این سوال پیش آمده است که نتیجه ی این حمایت از کالای ایرانی چیست و چرا اینقدر در مورد آن تاکید می شود؟ با وجود اینکه برخی از کالا های ایرانی کیفیت لازم را ندارند و برای مدت کوتاهی کارآمد هستن.و خریدن آنها افراد را وادار به خرید مجدد اینگونه کالا ها بعد از مدت کوتاهی میکند.برای پاسخ به این سوال فقط کافیست نتایج این اتفاق را بررسی کنیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه اظهار کرد : پس از اینکه تولید داخلی در کشور رونق گیرد و مردم استفاده از آن را اولویت قرار دهند.کارگاه ها و کارخانه های داخلی نیز رونق میگیرند و برای افزایش تولید خود کارگرها و کارمندهای دیگری استخدام می کنند.این مورد باعث کاهش نرخ بیکاری شده و به ریشه کن کردن بیکاری نیز کمک میکند.از طرفی پس از رونق یک کسب و کار ، ساز و کار پیشرفت نیز برای آن کار پیش رو و اولویت قرار میگیرد.و این یعنی افزایش کیفیت و در نتیجه در سری های بعدی استفاده از جنس خوب و مرغوب همینطور از سوی دیگر خرید تولید داخلی اتکا به خارج از کشور را کاهش میدهد.و در این صورت تحریم و سایر موارد اثری بر زندگی مردم نداشته و سبب بی تاثیری تحریم ها و رشد قدرت اقتصادی مردم می شود.

حجت الاسلام فعّالی در ادامه گفت : با ارتقای صنایع و افزایش کیفیت در آنها میتوان در بازار های جهانی نیز حاضر شدو در این صورت علاوه بر اینکه واردات کم می شود و خروج ارز کاهش می یابد میتوان روی صادرات و ارز آوری برای کشور نیز توسط صنایع حساب باز کرد.البته این فواید علاوه بر فواید دیگر مانند ماندگاری ظرفیت شغلی فعلی کشورکه در صورت عدم استفاده از تولیدات داخلی ممکن است کاهش یابد .

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، روحانیت ، هیئات مذهبی ، مداحان ، مربیان قرآنی را ظرفیت خوبی برای ترویج خرید کالای ایرانی دانست ، اظهار داشت : فرهنگ سازی از طریق تریبون و چهره به چهره و ترویج خرید کالای ایرانی باید در اولویت برنامه های فرهنگی قرار گیرد. استفاده از کالای داخلی ایرانی منجر به خلاقیت فکر و اندیشه اندیشمندان و مبتکرین داخلی می شود. اطلاع رسانی بیشتر به مردم در خصوص کیفیت عالی بعضی از کالاهای ایرانی امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

captcha