اجرای 15 گروه نمایشی در همایش «فاتحان آسمان»
کد خبر: 3702033
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

اجرای 15 گروه نمایشی در همایش «فاتحان آسمان»

گروه فرهنگی ـ دومین همایش «فاتحان آسمان» از 25 اسفند با حضور 15 گروه نمایشی در یادمان‌های دفاع مقدس استان آغاز شد و امروز 15 فروردین ماه پایان می‌یابد.

مصطفی بوعذار، دبیر همایش فاتحان آسمان در گفت‌وگو با ایکنا خوزستان گفت: دومین همایش «فاتحان آسمان» به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاونت قرآن اداره ارشاد، کانون تخصصی تئاتر خیابانی و کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس انجمن‌ هنرهای نمایشی استان از 25 اسفند در یادمان‌های دفاع مقدس استان آغاز شد و امروز 15 فروردین ماه پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه 15 گروه نمایشی در این همایش اجرا داشتند، گفت: دهلاویه، گلزار شهدای هویزه، فکه، فتح‌المبین، شلمچه، موزه خرمشهر، یادمان شهدای اروند، روبروی مسجد جامع خرمشهر و معراج شهدای هویزه محل اجرای نمایش‌ این گروه‌ها بود.

اجرای 15 گروه نمایشی در همایش فاتحان آسمان

بوعذار با اشاره به استقبال باشکوه مردم و کاروان‌های راهیان نور از نمایشگاه گفت: حضور راویان دفاع مقدس در کنار نمایش‌ها و تحلیل آثار نمایشی پس از اجرا از نقاط برجسته این رویداد بود و حضور مقامات کشوری و لشکری در حین اجرا نشان داد این همایش حرکت ارزشمندی است. موضوعات این نمایش‌ها، موضوعات قرآنی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت‌های رزمندگان بود. برخی از نمایش‌ها نیز به معرفی شهدای شاخص استان پرداخت.

 دبیر همایش فاتحان آسمان با بیان اینکه این همایش با هدف رونق‌بخشی به جریان راهیان نور برگزار شده است، گفت: نمایش‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار بود و هنرمندان با حداقل امکانات، ایثارگرانه در یادمان‌ها حضور پیدا کرده و با اعتقادی که به موضوع ایثار و شهادت دارند عاشقانه به فعالیت هنری پرداختند.

یادآور می‌شود؛ نمایش‌نامه‌‌های «رنج‌نامه» کار عادل کروشاوی از خرمشهر، «حرمت» کار احمد مسافری از خرمشهر،«نام پهلوانی» کار رضا چوپان از آبادان، «دو پلاکی» کار محمد نگراوی از باوی، «یازده اردیبهشت ۶۱» کار محمود بالویی از شوش، «زخم فراموشی» کار معصومه عموری از اهواز، «محرم در محرم» کار رضا حویزاوی از سوسنگرد، «نذر شهدا» کار مسعود آلبوجنام از شادگان، «لاله های بی‌نشان» کار محمدعلی عچرش از اهواز، «معبر گمشده» کار سعید ناصری از کارون، «آیات نخوانده» کار سید جلال حسینی از شوش، «هال سبز» کار پژمان محراب پور از خرمشهر، «با من بخوان» کار سیما کهریزی از اهواز، «بابای من» کار رضا شهبازی از اهواز و «رهسپار خیمه‌ها» کار مصطفی بوعذار در همایش فاتحان آسمان اجرا شدند.

انتهای پیام

captcha