اجرای طرح‌های ملی و فراملی در سال 96 از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآنی
کد خبر: 3702043
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

اجرای طرح‌های ملی و فراملی در سال 96 از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ جزئیات عملکرد فعالیت‌های قرآنی- فرهنگی یک‌ساله، اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در سال 96 ارائه شد.

اجرای طرح‌های ملی و فراملی در سال 96 به همت اتحادیه تشکل های قرآنی کشور

به گزارش ایکنا؛ سالی که گذشت اتفاقات مختلفی در حوزه قرآن رخ داد، اتفاقاتی که تاثیرات مختلفی را بر این حوزه داشته و حتی در برخی موارد ضربه‌های متعددی را بر پیکره جامعه قرآنی وارد کرده است.
اتفاقاتی همچون واریز فقط 5 درصد از اعتبارات سال 95 و عدم تخصیص یک ریال از اعتبارات سال 96 از مسائلی بود که همه جامعه قرآنی را دچار چالش وکندی حرکت کرد.
با این حال اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور به عنوان نماینده مؤسسات قرآنی و یک صنف مردمی برگرفته از مؤسسات و تشکیلات مردمی، در سال جاری با رویکرد عملیاتی شدن فرآیند ادغام دو اتحادیه و ایجاد اتحاد و انسجام در حوزه فعالیت‌های مردمی، اقدامات مختلفی را در دو بخش کلی، امور سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی و به نوعی تأثیرگذاری بر تصمیمات کلان و ملی و همچنین امور اجرایی و عملیاتی به سرانجام رسانده است.
در بخش امور سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی می‌توان به حضور فعال در همه جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی، عضویت در کمیته تخصیص اعتبارات قرآنی، عضویت نمایندگان مؤسسات در سایز بخش‌های تصمیم‌گیری کلان قرآنی کشور، حضور در ستاد عالی مسابقات اشاره کرد که هر یک توضیحاتی را دارد.
در بخش امور اجرایی و عملیاتی نیز می‌توان به ساماندهی فضای مجازی اتحادیه، سامان‌دهی نشریه اتقان و باز تنظیم این ماهانه خبری، برگزاری نشست‌های خبری با موضوعات مهم و به‌روز مورد دغدغه فعالیت‌های قرآنی، برگزاری پویش تلاوت قرآن هدیه به ارواح مطهر شهدای انقلاب اسلامی، ساماندهی مؤسسات برای حضور فعال در طرح و بشارت 1451، تشکیل دبیرخانه جشنواره آثار هنری طرح بشارت 1451 در اتحادیه اشاره کرد.
همچنین تهیه تیزرهای از فعالیت‌های مؤسسات قرآنی و اتحادیه و پخش از رسانه ملی، مشارکت در یادواره سوره سرخ، حمایت‌های آموزشی و خدماتی از اردوهای جهادی، سازندگی و دانشجویی، مشارکت در برگزاری نمایشگاه قرآن کابل و اعزام گروه تواشیح منتخب تهران، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تهیه و توزیع قرآن در مناطق محروم، سازماندهی و نوسازی مهمانسرای اتحادیه برای پذیرایی از فعالان قرآنی، تشکیل دبیرخانه کارگروه قرآن کمیته فرهنگی آموزشی اربعین از دیگر برنامه‌های این اتحادیه در سال گذشته بود.
در بخش اجرایی و عملیاتی برنامه‌های دیگری همچون اعزام دومین کاروان قرآنی نور ایران به عتبات عالیات، برگزاری طرح بزرگ‌ترین جمع‌خوانی قرآن دراربعین حسینی، همکاری با رادیو اربعین و تهیه ویژه برنامه تفسیر و شرح سوره واقعه توسط حجت‌الاسلام حمید محمدی، ثبت نام از قاریان برجسته و گروه‌های تواشیح بین‌المللی، برپایی نشست صمیمی اعضای کاروان نور در محل شبکه قرآن و معارف سیما، رایزنی با آستان قدس رضوی و برپایی کرسی‌های تلاوت رضوی در نجف، توزیع بیش از 5000 جلد قرآن در موکب‌های قرآنی اربعین اجرا شد.
برپایی بیش از 350 محفل قرآنی و بیش از 1000 برنامه در مدت یک هفته، اجرای طرح «کوثر رسول الله(ص)» در مؤسسات قرآنی کشور با مشارکت مرکز قرآن سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، برگزاری مسابقات نماز، مسابقه خطبه خوانی، برگزاری گردهمایی با حضور کارکنان در مناسبت های ملی و مذهبی، سازمان دهی امور مؤسسات و بروزرسانی اطلاعات مؤسسات در بانک اطلاعات اتحادیه، حمایت از طرح‌های فاخر قرآنی مؤسسات و نظارت بر روند اجرای طرح‌های فاخر، انعقاد قرار داد در راستای برگزاری مجامع اتحادیه مدغم و غیره از دیگر برنامه‌های اتحادیه در سال 96 است.
انتهای پیام

captcha