برگزاری بی‌سابقه ترین جشن های نوروز در کردستان
کد خبر: 3702098
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱

برگزاری بی‌سابقه ترین جشن های نوروز در کردستان

گروه اجتماعی- رئیس ستاد هنری نوروز در کردستان از برگزاری جشن نوروزانه موسیقی کوردی به مدت سه شب در سنندج خبر داد و گفت: امسال شاهد برگزاری بی‌سابقه ترین جشن های نوروزی و استقبال گسترده مردم از این ویژه برنامه ها بودیم

جلال قلعه‌شاخانی، رئیس ستاد هنری نوروز در کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا ار کردستان، با تبریک سال نو، اظهار کرد: با هدف ایجاد فضای بانشاط و امیدبخش، ویژه برنامه‌هایی در ستاد هنری نوروز تدارک دیده شد که این جشن‌ها همزمان با آغاز سال نو و با برگزاری جشن نوروز در ورزشگاه ٢٢ گولان سنندج برگزار شد.
وی ایجاد فضای شاد و با نشاط را از مهم ترین اهداف و برنامه های ستاد هنری نوروز در کردستان عنوان کرد و ادامه داد: به دستور استاندار و با حمایت های ایشان، جشن نوروز با حضور و استقبال بیش از ۱۵ هزار نفر برگزار شد.
قلعه شاخانی خاطر نشان کرد: ستاد هنری نوروز در کردستان با همکاری شهرداری سنندج و میراث فرهنگی و گردشگری استان قبل از آغاز سال نو تا بعد از تعطیلات نورز با اجرای ویژه برنامه های بانشاط، ضمن معرفی فرهنگ و هنر استان به دنبال فراهم کردن لحظات شاد برای مسافران نوروزی و مردم استان است.
رئیس ستاد هنری نوروز در کردستان از برگزاری جشن نوروزانه موسیقی کوردی به مدت سه شب در سنندج خبر داد و گفت: این ویژه برنامه از ٤ تا ٦ فروردین ساعت ٩ شب با هنرنمایی هنرمندانی همچون شفیع کیمنه ای، کاظم باشماخی، حسین بهمنی و همایون سیجانی در مجتمع فجر سنندج برگزار می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به جشن های نوروزی در دیگر شهرستان های استان نیز اشاره کرد و افزود: جشنواره بزرگ نوروزی با اجرای برنامه های شاد موسیقی در دشت بیلو مریوان، آیین سنتی ویژه نوروز در پارک مولوی کورد سقز و اجرای جنگ شادی در دیگر شهرستان های استان همزمان با تعطیلات نورز فضای شاد و بانشاط برای مردم فراهم می کنند.
قلعه شاخانی، از فضا سازی مراکز و موسسات استان به شیوه هنری همراه با معرفی فرهنگ و هنر منطقه خبر داد و افزود: کمپ ها و چادرهای گردشگری در ورودی شهرهای استان بسته های فرهنگی را به مسافران نوروزی عرضه می کنند.
وی همچنین چهارمین جشنواره منطقه ای طنز دیواندره را از دیگر برنامه های استان در روزهای آغازین سال نو اعلام کرد و افزود: چهارمین جشنواره نمایش های طنز دیواندره به صورت منطقه ای و با حضور استان های آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه، ایلام و لرستان برگزار می شود، ادامه داد: این جشنواره از ٦ تا ٩ فروردین سال ٩٧ هم‌زمان با روز جهانی تئاتر در دیواندره برگزار می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین اذعان کرد: دومین جشنواره منطقه ای هه لپه رکی در بانه با حضور استان های آذربایجان غربی, ایلام، کرمانشاه و کردستان از تاریخ ۸ تا ۱۰ فروردین برگزار می شود و همچنین کنسرت های شاد موسیقی همچون سالار عقیلی و گروه رستاک در سنندج و برگزاری جنگ شادی با حضور گروه های مختلف هنری در محل شهر بازی فامیلی لند از تاریخ ۶ تا ۹ فروردین و اجرای گروه های نمایشی با عنوان فاتحان آسمان از دیگر برنامه های حوزه فرهنگ و هنر استان در ایام نوروز امسال است.
انتهای پیام

captcha