رشد 20 درصدی زائران بقاع متبرکه سبزوار در ایام نوروز
کد خبر: 3702225
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

رشد 20 درصدی زائران بقاع متبرکه سبزوار در ایام نوروز

گروه شهرستان‌ها- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب اظهار کرد: با اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز تا هفته اول سال جاری، بقاع متبرکه پذیرای 120 هزار نفر زائر و مسافر نوروزی بوده‌ است که این آمار در مقایسه با شش روز اول سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

حجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: بقاع متبرکه این شهرستان‌ها از آغاز طرح آرامش بهاری تا هفته اول تعطیلات نوروزی میزبان 120 هزار زائر و مسافر نوروزی بوده است.
وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در 14 بقعه متبرکه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب از جمله امامزادگان خسروجرد واقع در مسیر مسافران ورودی از غرب کشور به خراسان رضوی، امامزاده ابراهیم(ع) نوده انقلاب واقع در مسیر مسافران شهرستان‌های جوین و جغتای و امامزاده شعیب(ع) واقع در جنوب سبزوار در ایام نوروز اجرا شده است، افزود: این آمار در مقایسه با شش روز اول سال گذشته 20 درصد افزایش پذیرایی از زائران و مسافران را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: تا هفته اول نوروز سال جاری حدود 2600 نفر در زائرسراهای اماکن متبرکه اسکان یافتند و بیش از ده هزار نفر خدمات پذیرایی ارائه شده است.
حجت‌الاسلام نیساری با ابراز اینکه در همین مدت با حضور ده مبلغ دینی در بقاع متبرکه برنامه‌های فرهنگی و دینی اجرا کردند، گفت: در سال جاری سعی شده خدمات ارائه شده نسبت به سال قبل بهتر شود و زائران و مسافران حاضر در بقاع متبرکه تا حد امکان از خدمات ارائه شده راضی باشند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با اشاره به حضور زائران کشورهای خارجی در این ایام در امکان زیارتی عنوان کرد: سعی کردیم حداقل یک وعده پذیرایی از این زائران در بقاع متبرکه مسیر راه و یا در بقعه متبرکه امامزاده شعیب(ع) انجام شود.

انتهای پیام/

 

captcha