فرار صهیونیست‌ها از منازل خود به خاطر راهپیمایی بزرگ بازگشت
کد خبر: 3702417
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

فرار صهیونیست‌ها از منازل خود به خاطر راهپیمایی بزرگ بازگشت

گروه بین‌الملل ـ کانال 14 تلویزیون اسرائیل فاش ساخت که صهیونیست‌های ساکن در شهرک‌های یهودی واقع در مجاورت نوار غزه از بیم بحرانی‌شدن اوضاع به خاطر راهپیمایی بزرگ «بازگشت» اقدام به ترک خانه‌هایشان کردند. 

فرار صهیونیست‌ها از منازل خود به خاطر راهپیمایی بزرگ بازگشت
به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ اور هیلار از صهیونیست های ساکن شهرک ناحل عوز واقع در شر شهر غزه گفت که ارتش اسرائیل از نحوه مقابله شرکت کنندگان در این راهیپمایی درمانده است.

وی یادآور شد که صهیونیست های ساکن شهرک های یهودی واقع در مجاورت باریکه غزه از برپایی جشن و سرور به مناسبت عید یهودی پسح منصرف شدند.

صدها شهروند فلسطینی از نخستین ساعت بامداد امروز جمعه راهی اردوگاه های بازگشت در شرق نوار غزه شدند. این اقدام به منظور اعلام آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت در اردوگاه های پنجگانه صورت گرفت. این اردوگاه ها در مناطق مرزی در شرق استان های پنجگانه نوار غزه تدارک دیده شده است.

ستاد ملی برگزاری راهپیمایی بازگشت دیروز پنجشنبه از پایان اقدامات مربوط به آماده سازی 5 میدان در فاصله 700 متری دیوار امنیتی صهیونیستی واقع در حد فاصل میان نوار غزه و اراضی اشغالی 1948 خبر داد.

شهروندان فلسطینی اعم از مردان و زنان و کودکان بدون اعتنا به تهدیدات دشمن صهیونیستی علیه شان جهت بازداشتن آنان از برپایی این راهپیمایی از نخستین ساعات بامداد امروز راهی میادین مذکور شدند.

از سوی دیگر، احمد ابوارتیمه سخنگوی ستاد برگزاری راهپیمایی بزرگ بازگشت گفت که این راهپیمایی قبل از اینکه آغاز گردد، موفق آمیز بود.  

وی با ارسال پیامی به امت های عربی و اسلامی خواست تا برای دفاع از ملت فلسطین قیام کنند.  

هنیه: به تلاش های خود برای تحقق حق بازگشت ادامه می دهیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز تاکید کرد: با بهره گیری از تمامی شیوه ها و راهکارها و نیروهای مخلص فلسطین به تلاش های خود برای تحقق حق بازگشت ادامه می دهیم.
 
اسماعیل هنیه امروز جمعه در بیانیه ای به مناسبت 42 امین سالگشت «روز زمین» تصریح کرد: ما فلسطینیان هرگز اجازه نخواهیم دهیم که حق بازگشت در حد یک شعار باقی بماند، ما با جدیت هر چه تمامتر و با بهره گیری از تمامی شیوه و راهکارها و نیروهای مخلص فلسطین در راستای تحقق حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان تلاش می کنیم.
 
وی در بخش دیگر این بیانیه به تمامی فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 1948؛ به ویژه شهدای روز زمین سلام و درود نثار کرد.
 فرار صهیونیست‌ها از منازل خود به خاطر راهپیمایی بزرگ بازگشت
وی همچنین به تمامی فلسطینیان در سراسر دنیا درود و سلام نثار کرد، فلسطینیانی که تمامی توطئه های دشمنان را خنثی کردند، به ویژه توطئه سران تل آویو را که گفته بودند بزرگان می میرند و خردسالان فراموش می کنند، حال آنکه اکنون تمامی فلسطینیان از پیر و جوان بر لزوم تحقق حق بازگشت اصرار می ورزند.
 
اسماعیل هنیه اظهار کرد: ملت فلسطین ثابت کرد که به حقوق حقه خویش پایبند است و در میدان مبارزه و مقاومت وحدت رویه دارد و هرگز از اصول و آرمان های ملی خود و در راس آنها حق بازگشت عقب نشینی نخواهد کرد.

وی یادآور شد: در حالی که هجمه ها و توطئه ها علیه مساله فلسطین به اوج خود رسیده است؛ به ویژه پس از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و همچنین تشدید شهرک سازی، محاصره نوار غزه و یهودی سازی قدس و مسجد مبارک الاقصی، اینک ملت فلسطین یکپارچه به صحنه آمده است تا اعلام بدارد که تنها فلسطین را میهن قبول خواهد کرد و هیچ راهکاری را به جای بازگشت نخواهد پذیرفت.

هنیه بر اجماع ملی بی سابقه در مورد برگزاری این راهپیمایی در سایه آن همه تبلیغات منفی و تهدیدات دشمن صهیونیستی علیه فلسطینیان تاکید کرد.

حماس: راهپیمایی بازگشت نشانگر پایبندی ملت فلسطین به حق بازگشت است

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز تاکید کرد که حضور پرشور و گسترده فلسطینیان در راهپیمایی بزرگ بازگشت تمامی توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مساله فلسطین را به شکست می کشاند. 

فتحی حماد اظهار کرد: حضور بی سابقه فلسطینیان اعم از زنان و مردان و کودکان در راهپیمایی بازگشت که به مناسبت 42 امین سالگشت روز زمین در کرانه باختری و نوار غزه برگزار شده است، نشانگر پافشاری فلسطینیان بر حق بازگشت است. 
فرار صهیونیست‌ها از منازل خود به خاطر راهپیمایی بزرگ بازگشت
وی یادآور شد که این حضور در چارچوب تحرکات فلسطینیان برای خنثی سازی طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن قابل تفسیر است. 

این مقام بلند پایه حماس تصریح کرد: ما در اینجا حضور یافته ایم تا به همگان اعلام بداریم که هرگز به دشمنان اجازه حذف مساله فلسطین و یهودی سازی قدس و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را نخواهیم داد.

حماد از تمامی فلسطینیان ساکن کرانه باختری و سرزمین های اشغالی 48 خواست در سایه چالش های فراروی مساله فلسطین دست به قیام گسترده بزنند.
 
انتهای پیام
captcha