اثرات زیان‌بار غفلت از مرگ/ نو شدن طبیعت و یاد قیامت
کد خبر: 3702454
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
حجت‌الاسلام شمسی‌فر مطرح کرد:

اثرات زیان‌بار غفلت از مرگ/ نو شدن طبیعت و یاد قیامت

گروه معارف ـ امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان این‌که غفلت از مرگ آثار زیان‌باری برای انسان به همراه دارد، اظهارکرد: در فصل بهار و نو شدن طبیعت همگان باید درس گرفته و به یاد قیامت بیفتند.

حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آباد، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، اظهارکرد: انسان هوشیار و آگاه از مرگ غافل نمی‌شود، این در حالی‌است که مرگ هرگز از انسان غافل نیست.
وی با اشاره به این‌که انسان بصیر خود را آماده سفر مرگ می‌کند، ادامه داد: هر جانداری که قدم در این دنیا می‌گذارد طعم مرگ را می‌چشد.
حجت‌الاسلام شمسی‌فر با بیان این‌که انسان باید از نو شدن طبیعت درس بگیرد، خاطرنشان کرد: یاد مرگ اثرات خوبی در زندگی انسان به جا می‌گذارد و در مقابل غفلت از مرگ اثرات زیان‌باری برای انسان به همراه دارد.
امام جمعه موقت خرم‌آباد مرگ را برای مؤمنان و متقین مایه مسرت برشمرد و خاطرنشان کرد: مرگ برای مؤمنان اول و شروع آسایش است، کمااینکه کسی‌که مهیا مرگ می‌شود حرام و حلال خدا را می‌شناسد.
وی با بیان این‌که مرگ برای مؤمن منتقل شدن از خرابه به قصر است، اضافه کرد: برای کسی‌که در مسیر زندگی خدا نباشد مرگ بسیار سخت است، این در حالی‌است که در روایات سفارش شده مرگ را فراموش نکنید زیرا مرگ شما را فراموش نمی‌کند.
حجت‌الاسلام شمسی‌فر با بیان این‌که در روایات آمده است که نداشتن چشم آسان‌تر از نداشتن بصیرت است، تصریح کرد: انسان در این دنیا سرمایه‌ای به نام عمر دارد. اما بسیاری هستند که سرمایه عمر را از دست می‌دهند اما سودی نمی بیند.

انسان باید از لحظه لحظه عمر استفاده کند

امام جمعه موقت خرم‌آباد با تاکید بر این‌که انسان باید از لحظه لحظه عمر استفاده کند، گفت: اگر انسان در بازار دنیا پولی را از دست داد قابل جبران است اما سرمایه عمر قابل جبران نیست، کمااینکه در حدیثی از امام علی(ع) آمده است که آن چیزهایی را که از دست داده‌اید با باقیمانده عمر جبران کنید.
وی افزود: پیامبر اسلام(ص) فرمود که در روز قیامت انسان قدم از قدم بر نمی‌دارد مگر این‌که از عمر و جوانی او سؤال می‌شود.
حجت‌الاسلام شمسی‌فر خاطرنشان کرد: جوانان قدر دوران جوانی را بدانند و همه ما از باقیمانده عمر در مسیر خدمت به خلق خدا بهره گیریم.

انتهای پیام

captcha