رفاه اقتصادی جامعه در گرو کوشش در تولید و قناعت در مصرف است
کد خبر: 3702566
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

رفاه اقتصادی جامعه در گرو کوشش در تولید و قناعت در مصرف است

گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت:رفاه اقتصادی جامعه در گرو کوشش در تولید و قناعت در مصرف است.

حجت‌الاسلام امیر کاوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفت و گو با ایکنا از کردستان، با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ با عنوان حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: دین مبین اسلام مال وثروت را مایه استواری جامعه و به مثابه ستون فقرات جامعه انسانی انسانی می داند
وی افزود: اگر در یک جامعه به کار و تولید واشتغال و حمایت از این تولیدات توجهی نشود به مثابه شکستن یک یا چند مهره از ستون فقرات است که کمر می‌شکند و دیگر بلند شدن دشوار است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج بیان کرد: همچنانکه مقام معظم رهبری چندین سال است که اقتصاد مقاومتی را تنها راه علاج اشتغال کشورمان خوانده‌اند قطعا توجه به این مقوله است که چاره‌ای نداریم جز اینکه ستون فقرات جامعه را محکم نگه داشت و ما در روایتی از از رسول اکرم(ص) داریم که فرموده‌اند:«هرکار خوبی صدقه است و آنچه آدمی با آن آبروی خود را نگه می دارد صدقه است و برای او نوشته می‌شود».
وی با اشاره به اینکه رفاه اقتصادی جامعه در گرو کوشش در تولید و قناعت در مصرف است، اعلام کرد: کوشش در تولید و قناعت، حمایت از یک صدقه است.
حجت الاسلام کاوه بیان کرد: اعلام کرد: :در این عصر تجارت و رقابت ملتی توان استقلال را دارد که بتواند از لحاظ تولید و اشتغال از تولیدات داخلی فرهنگ‌سازی کند و ما باید فرهنگ کشور خودمان را به سمت ترویج تولید داخلی سوق داده و تنظیم کنیم و پیش ببریم.
وی یادآور شد: در گذشته نه چندان دور و متمادی متاسفانه این فرهنگ به ملت ما تزریق شده که به دنبال مصنوعات و ساخته‌های بیگانه و خارجی بروید و وقتی گفته می‌شود این جنس خارجی است همین استدلال برای نام و بهتر بودن و مرغوب بودن کالا کافی بود و این فرهنگ باید عوض شود و هیچ راهی مگر با حمایت از کالای داخلی وجود ندارد.
انتهای پیام

captcha