برگزاری سمپوزیوم «معماری اسلامی در یونان»
کد خبر: 3702668
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب مصر؛

برگزاری سمپوزیوم «معماری اسلامی در یونان»

گروه بین‌الملل ــ سمپوزیوم «معماری اسلامی در یونان» امروز دوشنبه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اسکندریه مصر برگزار شد.

 برگزاری سمپوزیوم «معماری اسلامی در یونان»

 به گزارش ایکنا به نقل از نسخه اینترنتی روزنامه الأهرام؛ سمپوزیوم «معماری اسلامی در یونان» در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب در شهر اسکندریه مصر، برگزار شد.

در این سمپوزیوم دکتر «احمد امین» استاد دانشگاه «فیوم» مصر با اشاره به آثار اسلامی موجود در یونان، گفت: بعضی از افراد گمان می‌کنند که در یونان، معماری اسلامی وجود ندارد، درحالی‌که این کشور مملو از معماری اسلامی، خصوصا در دوره عثمانی است.

وی افزود: دولت عثمانی در پی پیمان «لوزان» از یونان خارج شد، اما در قسمت شمال شرقی این کشور به دلیل وجود ترک‌ها، همچنان آثار و فضای اسلامی مشاهده می‌شود و تفاوت واضحی بین این مناطق و مناطق دیگر یونان که گرایش به آثار اروپایی دارند، وجود دارد.

امین در ادامه گفت: در مناطق مرزی یونان و ترکیه، مسلمانان زیادی زندگی می‌کنند و درصد بالایی از ساختمان‌ها با معماری اسلامی ساخته شده‌اند.

وی تأکید کرد: در گذشته مقابر، دانشگاه‌ها و مدارس تاریخی بسیاری از آثار اسلامی دوره عثمانی در یونان وجود داشته که به دلیل تمایل دولت یونان به محو آثار عثمانی، اکنون تنها 5 در صد از این آثار باقی مانده است.

وی در پایان با معرفی کتاب خود با عنوان «معماری اسلامی در یونان»، تعدادی از ساختمان‌های موجود در این کشور که به سبک معماری اسلامی ساخته شده‌اند و سبک معماری و مواد و مصالح به کار رفته در آن‌ها را توصیف و معرفی کرد.

یادآور می‌شود، نمایشگاه کتاب اسکندریه از تاریخ 11 تا 20 فروردین‌ماه جاری در شهر اسکندریه مصر دایر است.

انتهای پیام

captcha