44 هزار و 180 نفر در استان اصفهان معتکف شدند
کد خبر: 3702752
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

44 هزار و 180 نفر در استان اصفهان معتکف شدند

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تبیین اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی مراسم اعتکاف، آمار نهایی معتکفین استان اصفهان را 44180 نفر اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی 14 فروردین با بیان اینکه مراسم اعتکاف امسال در 409 مسجد استان برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد 132 مسجد ویژه خواهران، 76 مسجد ویژه برادران و 201 مسجد نیز به صورت مشترک برگزار شده است.
وی تعداد کل معتکفین استان اصفهان را 44180 نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد 28832 نفر زن و 15348 نفر مرد را شامل می‌شود.
حجت‌الاسلام اروجی بیشترین و کمترین آمار معتکفین را به ترتیب مربوط به شهرستان اصفهان (شامل بخش مرکزی، کوهپایه، هرند، ورزنه و جرقویه) با 13572 نفر در 102 مسجد، و شهرستان بوئین میاندشت با 130 نفر در 3 مسجد اعلام کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان یکی از اقدامات اساسی ستاد اعتکاف استان را راه اندازی سامانه جامع ثبت نام اعتکاف برشمرد و افزود: امسال نیز مانند سال قبل، ثبت نام معتکفین از طریق سامانه و پرداخت وجوه به دو طریق آنلاین یا در محل انجام گرفت.
وی به برنامه های اعتکاف در مساجد اشاره کرد و گفت: برپایی مراسم جشن میلاد حضرت علی علیه السلام همزمان با اولین روز اعتکاف، اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف در 120 مسجد برگزار کننده اعتکاف، تشکیل حلقه‌های معرفتی، حضور و سخنرانی مبلغین در مساجد، برپایی مراسم عزاداری وفات حضرت زینب(س) ، اعمال ام داوود و بدرقه معتکفین از جمله برنامه‌های اجرا شده در این سه روز بوده است.
حجت‌الاسلام اروجی با بیان اینکه کانال ارتباطی دو سویه توسط ستاد اعتکاف استان به منظور تغذیه فکری و محتوایی و همچنین برقراری ارتباط مستمر با معتکفین در طول سال، در پیام رسان ایرانی گپ راه اندازی شده است، افزود: افراد می‌توانند کانال عاکفین با شناسه akefin@ مشاهده نموده و عضو آن شوند.
وی در پایان از زحمات خالصانه‌ و شبانه‌روزی روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها، کارشناسان فرهنگی، رابطان و دست‌اندرکاران مساجد تقدیر کرد.
انتهای پیام

captcha