لزوم فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات ملی و کالاهای ایرانی
کد خبر: 3702805
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
مهدوی‌امین مطرح کرد:

لزوم فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات ملی و کالاهای ایرانی

گروه اقتصاد ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این‌که حمایت از تولید داخلی در شرایط حساس کنونی بزرگ‌ترین اقدام برای حل مشکل اشتغال و معیشت مردم است، گفت: امروز فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات ملی و کالاهای ایرانی یک امر ضروری است که باید در دستور کار همه ادارات و نهادها، خصوصاً نهادهای فرهنگی قرار بگیرد.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌ امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان سه‌شنبه، 14 فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به نام‌گذاری شعار سال به «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: هر کسی‌که دلسوز کشور است و می‌خواهد این کشور بهتر از گذشته پیشرفت و رشد کند، وظیفه دارد که با تمام توان در ترویج مفهوم شعار سال تلاش کند، زیرا تمرکز ملی روی یک مفهوم مثل نام سال باعث می‌شود که آن مفهوم عمیق‌تر در اذهان مردم جای بگیرد.
وی افزود: حمایت از تولید داخلی در شرایط حساس کنونی بزرگ‌ترین اقدام برای حل مشکل اشتغال و معیشت مردم است که در جهت ترویج و فرهنگ‌سازی حمایت از کالای ایرانی باید دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی متحد شوند.
حجت‌الاسلام مهدوی ادامه داد: شعاری که هر سال از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب و مطرح می‌‌شود چراغ راهی برای مسئولان و ملت ایران است که باید به‌عنوان یک راهبرد ملی مدنظر همگان قرار گیرد، بنابراین با توجه به شعار سال‌جاری مهم‌ترین و بلندترین گام برای حل مشکل بیکاری که امروزه کمتر خانواده‌ای است که با آن دست به گریبان نباشد، اقدام عمومی مردم در استفاده از کالاهای داخلی است.

تلاش در راستای تحقق شعار سال؛ اولویت کار تبلیغات اسلامی لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به نقش مهم تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک دستگاه فرهنگی در راستای فرهنگ‌سازی جهت استفاده عموم از کالای ایرانی، تأکیدکرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود در تبلیغات اسلامی ازجمله تشکل‌های دینی، مراکز قرآنی، جمعیت بانوان فرهیخته و... برای نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی شعار سال امری مهم و ضروری است و این نهاد فرهنگی تحقق شعار سال را نیز در اولویت کار خود در سال‌جاری قرار خواهد داد.
فرهنگ‌سازی استفاده از کالاهای ایرانی توسط نهادهای فرهنگی ضروری است
وی در ادامه فرهنگ‌سازی استفاده از کالاهای ایرانی توسط نهادهای فرهنگی ضروری دانست و اظهارکرد: سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب در چندین سال متوالی بیانگر اهمیت این امر در حوزه اقتصاد است و امروز نیز باید اصلی‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی را در شعار سال مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دنبال کرد.
حجت‌الاسلام مهدوی با یادآوری این‌که حمایت از تولید داخلی در شرایط حساس کنونی بزرگ‌ترین اقدام برای حل مشکل اشتغال و معیشت مردم است، تصریح کرد: در این راستا ملت فهیم و همیشه در صحنه کشور نیز با خرید تولیدات داخلی ضمن پیروی از رهنمودهای روشنگرانه رهبر فرزانه انقلاب در رفع مشکلات اقتصادی حال حاضر تمام توان خود را به‌کار خواهند گرفت تا کمک به‌سزایی به زیرساخت‌های اقتصادی کشور کرده باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان تأکید کرد: امروز فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات ملی و کالاهای ایرانی یک امر ضروری است که باید در دستور کار همه ادارات و نهادها، خصوصاً نهادهای فرهنگی قرار بگیرد.
وی گفت: شعاری که هر سال از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب و مطرح می‌‌شود چراغ راهی برای مسئولان و ملت ایران است که باید به‌عنوان یک راهبرد ملی مدنظر همگان قرار بگیرد.

انتهای پیام

captcha