کسب رتبه نخست اسکان نوروزی فرهنگیان توسط فارس/ اسکان یك میلیون مسافر نوروزی
کد خبر: 3702882
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
احمدی مطرح كرد:

کسب رتبه نخست اسکان نوروزی فرهنگیان توسط فارس/ اسکان یك میلیون مسافر نوروزی

گروه اجتماعی ـ سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش ، استان فارس برای ششمین سال پیاپی، موفق به کسب رتبه نخست کشوری در زمینه پذیرش و اسکان نوروزی فرهنگیان شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، عبدالرسول احمدی، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش فارس امروز، 14 فروردین به ارائه آماری از وضعیت میزبانی مدارس این استان در ایام نوروز پرداخت و گفت: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، استان فارس برای ششمین سال پیاپی، موفق به کسب رتبه نخست کشوری در زمینه پذیرش و اسکان نوروزی فرهنگیان شد.
وی افزود: در نوروز 97، بیش از 3 میلیون و پانصد هزار نفر از فرهنگیان در ستادهای اسکان نوروزی آموزش و پرورش سراسر کشور اسکان داده شده‌اند که استان فارس با پذیرش بیش از 608 هزار مسافر در این مدت، رکوردار بیشترین جذب مسافر بوده است.
رئیس ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس افزود: بر اساس همین آمار بعد از فارس استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، گیلان، یزد، مازندران، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، قم، گلستان و کردستان به ترتیب بیشترین پذیرش مسافرین فرهنگی را از آن خود كردند.
احمدی گفت: با پایان کار ستاد اسکان نوروزی در مدارس فارس، در مجموع 608 هزار و 514 نفر در قالب 169 هزار خانواده و بیش از یک میلیون 825 هزار نفر روز، در مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند.
وی گفت: امسال دراستان 13 هزار و چهار صد و هفتاد دو کلاس درس در قالب بیش از یک هزار 680 مدرسه استان برای اسکان زائران و مهمانان فرهنگی در نوروز پیش‌بینی شده بود.
احمدی گفت:علاوه بر مدارس و کلاس‌های درس، 36 سالن ورزشی، 3 خوابگاه دانشگاهی ، 3 خوابگاه دانش‌آموزی، 3 خوابگاه ورزشی و اردوگاه شهید دستغیب نیز در تعطیلات نوروزی آماده ارائه خدمت به فرهنگیان و همراهان آنان بودند.
رئیس ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: در نوروز 97، اسکان مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی در استان فارس و شیراز در سه گروه ویژه، الف و ب شامل: 480 کلاس «ویژه»، 4962 کلاس گروه «الف» و8030 کلاس گروه «ب» انجام شد.
وی بیان كرد: خوابگاه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی به عنوان گروه «ویژه» دارای امکانات تخت خواب، پتو، فرش، یخچال، تلویزیون و حمام بود، مدارس و کلاس‌ها گروه «الف» دارای تمامی امکانات به جز تخت خواب و گاهی تلویزیون بود و در گروه «ب» امکانات یخچال و تلویزیون به صورت مشترک وجود داشت و سایر امکانات نیز به جز تخت خواب در اختیار مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی قرار می‌گرفت.
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: براساس آخرین اطلاعات، این میزان آماده‌سازی باعث شده که استان فارس بیشترین ظرفیت پذیرش واسکان مهمانان فرهنگی را در کشور دارا باشد.
احمدی در خصوص ظرفیت پذیرش میهمان در شیراز نیز گفت: در شهر شیراز 570 مدرسه با ظرفیت 5هزار 150 کلاس، 5 خانه معلم با تخصیص 120 اتاق، 5 خوابگاه دانش‌آموزی با ظرفیت 400 تخت،3 خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 600 تخت، 8 سالن ورزشی نیز آماده پذیرش میهمانان بود.
وی در پایان گفت: در استان 68 پایگاه و در شیراز نیز 5 پایگاه استقبال و پذیرش میهمانان نوروزی فرهنگی دایر بود و 3 هزار نفر عوامل اجرایی نیز از 28 اسفند تا 12 فروردین آماده پذیرش و استقبال و اسکان مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی در مدارس و اماکن متعلق به آموزش وپرورش استان بودند.
رئیس ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش فارس افزود: فعالیت ستاد اسکان در آموزش وپرورش فارس به‌صورت شبانه‌روزی بود.
احمدی گفت: امسال فرهنگیانی که قصد سفربه شیراز و استان فارس را داشتند می‌توانستند با مراجعه به سامانه مهمانان فرهنگی به آدرس اینترنتی eskan.medu.ir نسبت به رزرو محل اسکان اقدام كنند.
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه مدرسه در حالت عادی مکان مناسبی برای اسکان فرهنگیان نیست گفت: آموزش و پرورش تلاش کرد در ایام نوروز با توجه به حجم زیاد مسافران خصوصاً فرهنگیان عزیزو کمبود فضاهای اقامتی با نرخ‌های مناسب از ظرفیت موجود برای کمک به فرهنگیان استفاده کند.
انتهای پیام

captcha