نام‌گذاری هفته‌ای به‌نام «قرآن کریم»
کد خبر: 3703087
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
فقهی‌زاده خبر داد:

نام‌گذاری هفته‌ای به‌نام «قرآن کریم»

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دستور کار داریم تا هفته‌ای را به نام قرآن کریم از 27 رجب تا سوم شعبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری کنیم.

عبدالهادی فقهی زاده

به گزارش ایکنا؛ عبدالهادی فقهی‌زاده، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از دیگر میهمانان روزگذشته، 14 فروردین مراسم عیدانه خبرگزاری ایکنا بود که به سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک سال جدید گفت: در دستور کار داریم تا هفته‌ای را به نام قرآن کریم از 27 رجب تا سوم شعبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری کنیم.
فقهی‌زاده با اشاره به اینکه نکته فوق را برای نخستین بار در اسفندماه طی سفر به استان بوشهر و حضور در اختتامیه جشنواره هفته قرآن و عترت این استان مطرح کردم، اظهار کرد: این ایده را حدود سال 65 یا 66 با خواندن کتاب تاریخ قرآن اثر استاد مرحوم محمود رامیار که در سال 47 نگارش شده است، پیدا کردم.
وی ادامه داد: این کتاب که حدود 50 سال پیش نگارش شده است، توسط استاد رامیار پیشنهاد می‌شود که روزی به نام قرآن کریم در ایران نامگذاری شود که تاکنون محقق نشده است و به یاد این دانشمند معظم به ذهنم رسید، این ایده را با نامگذاری هفته‌ای به نام قرآن کریم محقق کنیم که فضای آن نیز فضای جشن و سرور باشد.
معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه چند ماهی بیش نمی‌گذرد که خدمت قرآنیان هستم، اظهار کرد: در جلسه اول نیز عرض کردم که خودم را لایق نمی‌دانم، بگویم هدفم خدمت به قرآن است، بلکه هدفم را خدمت به اهالی قرآنی و خادمان قرآن گذاشتم که این با تعامل محقق می‌شود.
وی با اشاره به آیه‌ای که سرلوحه فعالیت‌های بزرگان دینی از جمله حضرت امام خمینی(ره) است، بیان کرد: «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ» این معنای تعامل را به جای رقابت می‌دهد، یعنی دست به دست هم دهیم تا کار را به جلو ببریم.
فقهی‌زاده اضافه کرد: این به معنای تعامل همه سازمان‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌ها با یکدیگر و کنار گذاشتن رقابت‌های ناصحیح است. امیدوارم ما اهالی قرآن اقدام به کارهای تعاملی در سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف کنیم. من به عنوان کمترین مدیر قرآنی کشور با خود اندیشیده‌ام طی این چند ماه که در چه مسیری هستیم، چه اهدافی داریم و چه مسیری را باید پیش بگیرم که متناسب با اهدافمان باشد.
وی بیان کرد: امیدوارم خداوند به همه ما خدمتگزاران قرآن کریم توفیق دهد که راه و مسیر را به خوبی بشناسیم و به اقضائاتمان عالم و عامل باشیم و ثانیاً هدف‌هایمان را روز به روز مطالعه کنیم و روش‌های نوبه نو را بجوییم و به آن پی ببریم.
انتهای پیام

captcha