واکنش نمایندگان مردم نسبت به فیلترینگ + تصاویر
کد خبر: 3703137
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

واکنش نمایندگان مردم نسبت به فیلترینگ + تصاویر

گروه فناوری اطلاعات ــ زمزمه‎های فیلترینگ تلگرام در این روز‌ها بحث‎های زیادی را در فضای مجازی به راه‌انداخته در حالی که اغلب مسئولان به صراحت در به‌کارگیری رویکرد سلبی در مقابله با شبکه‌های اجتماعی تلگرام مخالفت کرده و برخی نمایندگان مجلس واکنش‎های مختلفی را به این موضوع داشته‎اند.

به گزارش ایکنا؛ زمزمه‎های فیلترینگ تلگرام در این روز‌ها بحث‎های زیادی را در فضای مجازی به راه‌انداخته است و در حالی که اغلب مسئولان، مقام‌ها و سیاستگذاران عرصه مجازی در کشور با صراحت با به‌کارگیری رویکرد سلبی در مقابله با شبکه‌های اجتماعی چون تلگرام مخالفت می‌کنند اما هنوز مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظار محبوب‌ترین پیام‌رسان مورد استفاده ایرانیان است؛ در این میان برخی نمایندگان مجلس و شورای شهر واکنش‎های مختلفی را به این موضوع داشته‎اند.

محمود صادقی نماینده مردم تهران با واکنش به فیلترینگ تلگرام در صفحه توییتر خود نوشت: «طبق اطلاعات حاصل از تماس با مسئولان ذی‌ربط، تا کنون نه شورای‌عالی فضای مجازی نه هیچ مرجع دیگری مصوبه‌ای درباره فیلترینگ تلگرام نداشته است».

توییت

همچنین محمدرضا بادامچی دیگر نماینده مردم تهران نیز در واکنش به خبر فیلترینگ تلگرام در توییتر خود نوشت: «فیلتر تلگرام به ۲۰۰ هزار شغل آسیب می‌زند و زندگی نیم میلیون نفر را دچار اختلال مالی می‌کند. آقای روحانی برای جلوگیری از فیلترینگ تلگرام مذاکره کند. فیلترینگ راه درست مقابله با نظام سلطه نیست. قبلا از فیلتر دیگر شبکه‌ها چه نتیحه‌ای گرفته‌ایم که اکنون با فیلتر تلگرام دنبال می‌کنیم».

نتیجه تصویری برای توییت نمایندگان

سیده فاطمه حسینی دیگر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در توییتر خود با اشاره به بار منفی فیلترینگ بر مردم نوشته است: «تهدید مداوم به فیلتر تلگرام، حتی برای اعمال فشار بر این پیام‌رسان، پیامدی جز اختلال در اطلاع‌رسانی،‌ تعطیلی کسب و کارهای تلگرامی و نارضایتی عمومی ندارد. وزارت ارتباطات باید در سیاست‌های سلبی خود بازنگری و رویه‌ای واحد و موثر درباره شبکه‌های اجتماعی اتخاذ کند».

نتیجه تصویری برای توییت نمایندگان

پروانه مافی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس، توییت جدیدی به اشتراک گذاشت: حراست از ‎امنیت ملی، کنترل ‎جرائم سایبری و مقابله با ‎تهاجم فرهنگی، راهبردهای مطلوبی هستند که چنانچه تحقق آنها از روش های نامطلوبی چون ‎فیلترینگ دنبال شود، ‎نتیجه عکس خواهد داد.

واکنش‌های مجازی نمایندگان مردم نسبت به فیلترینگ تلگرام+ تصاویر

غلامرضا حیدری نیز دیگر نماینده تهران است که در توییتر خود با واکنش به ادعایی درباره فیلترینگ تلگرام نوشت: «فیلتر تلگرام، توهم پاک کردن صورت مسئله است. نمی‌توان با رویکرد بسته با دنیای علم و تکنولوژی درافتاد. زیان‌های فیلتر تلگرام به مراتب بیش از سود ظاهری آن است. توانمندی خود را باید در استفاده صحیح از تکنولوژی‌های روز دنیا افزایش دهیم نه هراس از آنها.

محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، نیز در شبکه خود نوشت: حفظ جمهوری اسلامی در گرو جلب اعتماد مردم به نظام است/به دلیل عملکرد بد برخی مسوولان و نهادها اعتماد مردم به حاکمیت خدشه دار شده است.

 بررسی شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد با وجود دودستگی میان موافقان و مخالفان تلگرام، اعتراض‌ها بسیار فراتر از چیزی است که نشان داده می‌شود و جدا از مسئولان مخالفت و سرنوشت افرادی که در بستر این شبکه اجتماعی کسب کاری راه‌اندازی کرده‌اند نیز نباید فراموش شود.

انتهای پیام

captcha