آمادگی فلسطینی‌ها برای برپایی دومین جمعه راهپیمایی بازگشت
کد خبر: 3703332
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

آمادگی فلسطینی‌ها برای برپایی دومین جمعه راهپیمایی بازگشت

گروه بین‌الملل ـ شهروندان فلسطینی ساکن در نوار غزه برای برپایی دومین جمعه راهمپیمایی بازگشت در مرزهای نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی فلسطین آماده می‌شوند.

آمادگی فلسطینی‌ها برای برپایی دومین جمعه راهپیمایی بازگشت
به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری معا؛ انتظار می‌رود ده‌ها هزار نفر از ساکنان غزه در تظاهرات امروز(17 فروردین‌ماه) که با هدف تکریم شهدای روز زمین برگزار می‌شود، شرکت کنند.
 
کمیته بین‌المللی «هماهنگی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره» با صدور بیانیه‌ای، از ساکنان نوار غزه خواست که حضور پرشوری در مراسم تکریم شهدای روز زمین در اردوگاه‌های بازگشت در رفح، خان یونس، وسطی، غزه، جیالیا داشته باشند.
 
این کمیته در ادامه بر ضرورت استمرار تظاهرات‌های مردمی که خواهان بازگشت و شکستن محاصره و مقابله با توطئه‌هایی که حقوق اساسی ملت فلسطین را هدف قرار داده است، تأکید کرد.
 
از سوی دیگر، فعالان نوار غزه نیز با نام‌گذاری راهمپیمایی امروز با عنوان «جمعه کوشوک» اعلام کردند که 10 هزار لاستیک در مرزهای نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی فلسطین به آتش کشیده خواهد شد.
 
این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شادی کاشف، جوان ۳۴ ساله فلسطینی که جمعه گذشته در جریان راهپیمایی بازگشت در شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه زخمی شده بود، دیروز پنجشنبه بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید و بنابراین، تاکنون راهپیمایی‌های حق بازگشت در فلسطین ۲۰ شهید برجای گذاشته است.

بر اساس این گزارش، یک فلسطینی نیز در حمله هواپیمای شناسایی دشمن صهیونیستی به شرق غزه به شهادت رسید و ۳ ماهیگیر فلسطینی هم به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی در آب‌های غزه زخمی شدند.

انتهای پیام
captcha