تأکید استاد الازهر بر ضرورت تمایز میان اعجاز و تفسیر علمی قرآن
کد خبر: 3703341
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

تأکید استاد الازهر بر ضرورت تمایز میان اعجاز و تفسیر علمی قرآن

گروه بین‌الملل ـ سماح عزب، استاد تفسیر دانشگاه الازهر بر ضرورت تمایز میان اعجاز علمی و تفسیر علمی قرآن کریم تأکید کرد.

تأکید استاد الازهر بر ضرورت تمایز میان اعجاز و تفسیر علمی قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری صدی البلد؛ سماح عزب در گفت‌وگو با این رسانه خبری مصری گفت: با توجه به این که در تفسیر علمی، آیات قرآن براساس علوم کشف‌شده تفسیر می‌شود، به نظر من این اشتباه است، چرا که احتمال غیرصادق بودن حقایق علمی کشف‌شده وجود دارد.

وی افزود: اعجاز علمی قرآن یک واقعیت و حقیقت علمی ثابت کلام وحی است که از جمله آن می‌توان به مراحل رشد جنین در شکم مادر در آیه 5 سوره حج «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِنَ الْبَعْثِ فَإِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ مِنْ مُضْغَةٍ مُخَلَّقَةٍ وَغَيْرِ مُخَلَّقَةٍ: اى مردم اگر در باره برانگيخته شدن در شكيد پس [بدانيد] كه ما شما را از خاك آفريده‏ ايم سپس از نطفه سپس از علقه آنگاه از مضغه داراى خلقت كامل و [احيانا] خلقت ناقص)» اشاره کرد.

این استاد الازهر با تأکید بر این که تفسیر آیات قرآن براساس علوم کشف‌شده استباه و نادرست است، گفت: اعجاز علمی قرآن، صحت و اعجازآمیز بودن این کتاب الهی را با استدلال و برهان برای افرادی که درباره این کتاب مقدس شک و تردید دارند، به اثبات می‌رساند.

وی در ادامه تأکید کرد: تمامی تلاش‌های تحریف قرآن با شکست مواجه شده است، زیرا خداوند متعال متعهد به حفظ این کتاب شده و قرآن کریم تا روز قیامت به‌عنوان معجزه جاودان باقی خواهند ماند.

جواد پارسامهر

انتهای پیام

captcha