صهیونیست‌ها تنها زبان زور و مقاومت را می‌فهمند/ آل سعود با پرونده سیاه سیاسی متلاشی می‌شود
کد خبر: 3703359
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
خطیب جمعه تهران:

صهیونیست‌ها تنها زبان زور و مقاومت را می‌فهمند/ آل سعود با پرونده سیاه سیاسی متلاشی می‌شود

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران، با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه گفت: خونخواری در ذات این جنایتکاران است و جز زبان زور و مقاومت زبان دیگری جواب صهیونیست‌ها را نمی‌دهد و پیام مقام معظم رهبری به اسماعیل هنیه بیان همین واقعیت است.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی، امروز 17 فروردین ماه، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: فلسطینی‌ها در غزه راهپیمایی حق بازگشت انجام دادند ولی صهیونیست‌ها آنها را به گلوله بستند و تاکنون 20 نفر شهید و بیش از 1000 نفر مجروح شدند.
وی با بیان اینکه در این باره سه مطلب وجود دارد، گفت: حقیقت این است که خونخواری در ذات صهیونیست‌های جنایتکار است. گویا تا خونخواری نکنند نشئه نمی‌شوند. جواب این رژیم جز زور نیست. پیام مقام معظم رهبری به اسماعیل هنیه بیان همین واقعیت است. باید از مبارزان فلسطینی و مقاومت حمایت کرد. جز زبان زور و مقاومت زبان دیگری جواب صهیونیست‌ها را نمی‌دهد.
خاتمی اظهار کرد: در طول حدود 70 سال اشغال فلسطین، مذاکرات و نشست‌های فراوانی صورت گرفت ولی نه تنها از آواراگی این آوارگان نکاست بلکه روز به روز بر این آوارگی افزوده شد و سبب شد رژیم صهیونیستی جری‌تر شود. بنابراین در این مقطع، سخن گفتن از مذاکره با این رژیم فریبکار و جلاد نه فقط خطای استراتژیِک، بلکه یک خیانت بزرگ است.
وی ادامه داد: نکته سوم این است که جهان اسلام از این جهت که مسلمان است در برابر این جنایات باید واکنش نشان دهد. غیرت مسلمانی و غیرت عربی اقتضای واکنش دارد؛ چرا کشورهای به اصطلاح عربی ساکت هستند. این سکوت مصداق همان شعار قبل از انقلاب است که مردم می‌گفتند؛ «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن».
خاتمی تأکید کرد: آنچه باعث تعجب است فتوای برخی مفتیان دین‌فروش در عربستان است که فتوا دادند برگزاری تظاهرات در دفاع از غزه بدعت و حرام است و سخنگوی رژیم صهیونیستی به استقبال این کلام نامربوط رفته است. آیا شما دین دارید و به قرآن معتقدید؟ قرآن می‌فرماید این رفتار شما ضد اسلامی است (نساء ، آیه 75).
خطیب جمعه تهران عنوان کرد: چرا سکوت کردید و آرام هستید و از مظلومین حمایت نمی‌کنید؟ مسئله دیگر توجه به سنت پیامبر(ص) است. پیامبر اکرم(ص) قبل از بعثت در پیمان جوانمردان شرکت کرد که در جهت دفاع از مظلوم بود. پس از بعثت پیامبر(ص) فرمود در پیمانی شرکت کردم که اگر پس از بعثت هم مرا دعوت کنند در آن شرکت می‌کنم و این سنت پیامبر(ص) است. لذا این فتوای شما ضد قرآن و ضد سنت نبوی است.
وی ابراز کرد: مطلب سوم اینکه یکی از مقامات رژیم صهیونیستی گفته است که تا پایان سال میلادی به حزب‌الله حمله خواهیم کرد و غیورمردان حزب‌الله هم جواب توفنده و کوبنده دادند، اما از این تریبون نماز جمعه می‌گویم که شما یکی دو بار شانس‌تان را آزمودید ولی حزب‌الله با موشک‌های 70 کیلومتری تل‌آویو و حیفا را به شهر اشباح تبدیل کرد. حزب‌الله امروز خیلی قوی‌تر از سال‌های گذشته است. اگر بی‌میل نیستید تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان شود بار دیگر شانس‌تان را بیازمایید.
خاتمی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند 25 سال دیگر خبری از رژیم صهیونیستی نیست. شاید تقدیر خداوند این باشد که اینها دیوانگی کنند و قبل از 25 سال رژیم صهیونیستی متلاشی شود.
خطیب جمعه تهران در ادامه به سخنان ولیعهد عربستان پرداخت و گفت: این روزها اراجیف زیادی از این جوانک ناپخته سعودی به گوش می‌رسد. اولا لکه ننگ به رسمیت شناختن موجودیت رژیم صهیونیستی، اعلام شد که کمی جدید است ولی آل سعود چند دهه است که با اسرائیل همکاری دارد. سه بار اسرائیل به غزه حمله کرد که هر سه بار با تشویق و پول سعودی‌ها بوده است. حمله به لبنان نیز همین طور بوده است.
وی اضافه کرد: در واقع آنچه را که در این دو دهه به صورت مخفیانه انجام می‌دادند به صورت علنی، رسمی کردند. نکته این است که رژیم عربستان، رژیم مجرم است و باید در دادگاه صالح اسلامی به محاکمه کشیده شود و این رژیم، «خائن الحرمین شریفین» است.
خاتمی در تشریح بندهای جرم و کیفرخواست گفت: رژیم عربستان پایه‌گذار تمام گروه‌های تروریستی تکفیری است. باور نکنید که در تمام عالم ترور، انفجار و عملیات انتخاری صورت بگیرد مگر اینکه یک پایش پولهای این قارون منطقه و مدیریت آن باشد. دست اینها در خون بسیاری از انسان‌های بی‌گناه آلوده است.
وی ادامه داد: دومین جرم، جنایات یمن است که لکه ننگ ابدی اینهاست. چهار سال است که در یمن می‌کشند و ویران می‌کنند و ده هزار نفر را تاکنون کشته‌اند. اخیرا هم به آوارگان بی‌پناه حمله کردند و زنان و کودکان بی‌پناه را کشتند و این به اصطلاح ولیعهد در خط مقدم این جنایت است و باید تقاصش را پس دهد.
خطیب جمعه تهران یادآور شد: سومین جرم، این است که رژیم سعودی در تمام جنایات و کشتارهای رژیم صهیونیستی شریک است. چهارمین بند فضولی‌هایی است که در کشورهای دیگر انجام می‌دهند. 100 میلیون دلار برای دخالت در انتخابات عراق کنار گذاشتند. نشست مخفیانه سعودی ـ سوری در سطح عالی‌رتبه داشتند و به مقامات سوری گفتند شما دست از حمایت از ایران و حزب‌الله بردارید و ما دست از تکفیری‌ها برمی‌داریم و میلیاردها دلار به شما در جهت بازسازی سوریه کمک می‌کنیم. رهبر مجاهد حزب‌الله با صراحت گفت عربستان و آمریکا با ابزارهای کثیف خودشان در انتخابات لبنان دخالت می‌کنند. این اگر فضولی نیست پس چیست؟
خاتمی تصریح کرد: با این پرونده سیاه سیاسی به امبد خداوند این رژیم کهنه و پوسیده متلاشی خواهد شد و با متلاشی شدن این رژیم فاسد، رژیم صهیونیستی، هم خواهد پاشید. تمام امید صهیونیست‌ها به رژیم جلاد عربستان است و نشانه‌های زوال سعودی‌ها هم آشکار شده است؛ دعواها و بگیرو ببندهای داخلی نشان تزلزل این رژیم است.
وی ادامه داد: آن وقت خنده‌دار است که این رژیم متزلزل حرف‌های گنده‌تر از دهانش می‌زند و ایران اسلامی را تهدید می‌کند. شما می‌فهمید ایران کجاست؟ ایران جایی است که اربابتان، آمریکا، را مستاصل کرده و نشان داده اربابتان هیچ غلطی نمی‌تواند بکند تا چه رسد به شما.

بنابراین گزارش خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه در ادامه مباحث مربوط به سبک زندگی قرآنی با محوریت «یا ایها الذین آمنوا»های قرآن گفت: این ایات ارائه‌دهنده سبک زندگی در عرصه فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است. در این خطبه آیه 105 سوره مائده؛ «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ لَا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ» تشریح می‌شود؛ در این آیه خداوند می‌فرماید: «اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد به خودتان بپردازيد هر گاه شما هدايت‏ يافتيد آن كس كه گمراه شده است به شما زيانى نمى ‏رساند». معنی آیه این نیست که بی‌تفاوت باشید و نهی از منکر نکنید. بلکه اگر نهی از منکر کنید وظیفه خود را انجام دادید واگر طرف گوش نکرد مسئولیت از شما ساقط است.
وی ادامه داد: اما اینکه مراقب جانتان باشید به چه معناست؟ قطعا مراد جسم و تن نیست چون به طور غریزی انسان مراقب بدن خود است. مراقبت از جان یعنی سرمایه‌سوزی نکنید. در اینجا 2 بحث مطرح است. اگر از جانمان که مایه اصلی سعادت ماست مراقبت نکنیم چه می‌شود ودیگر اینکه چگونه از جانمان مراقبت کنیم.
خاتمی اظهار کرد: قرآن خروجی مراقبت نکردن از جان را با سه واژه بیان کرده است؛ خسران، خیبه، غفلت. خسران به معنای باختن سرمایه است. مهمترین عامل خسران، بیگانگی از خدا و قیامت است. کسی که خدا و قیامت را فرموش کند این سرمایه را می‌بازد. خیبه؛ یعنی باختن و محروم شدن؛ کسی که جان را به گناه آلوده کند یعنی از خط قرمز خدا عبور کرده و دچار خیبه شده است و به تعبیری به سرطان روح دچار می‌شود.
وی عنوان کرد: در ابتدا این سرطان خوش‌خیم و قابل درمان است و گناه سبب می‌شود دل و جان را زنگ و آلودگی بگیرد، اما در ابتدا می‌توان با توبه جراحی کرد و بیماری را از بین برد. غفلت نیز 35 بار در قرآن به کار رفته و در مقابل ذکر است. اینها کسانی هستند که خدا و قیامت را فرموش می‌کنند و قرآن خطاب به کسانی که مراقب جان خود نبوده‌اند می‌فرماید که روز قیامت پرده‌ها کنار می‌رود و هر آنچه کرده‌اید را می‌بینید. اینجاست که معنای مراقب خود بودن مشخص می‌شود.

انتهای پیام

captcha