مشاغل خانگی؛ رونق بخش اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3703412
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴
خادمی مطرح کرد:

مشاغل خانگی؛ رونق بخش اقتصاد مقاومتی

گروه اقتصاد ـ استاندار لرستان با بیان این‌که شناسایی مناطق مهم روستایی برای اجرای طرح بوم‌گردی ضرورت دارد، اظهارکرد: مشاغل خانگی رونق بخش اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، شامگاه پنج‌شنبه، ۱۶ فروردین در جلسه بررسی اشتغال‌زایی در مناطق حاشیه‌نشین با تاکید بر شناخت و ضرورت توجه به شناسایی مشاغل نو، بومی و محلی اظهارکرد: در این راستا قرار شد با همکاری سپاه پاسداران و دستگاه‌های اجرایی جهت اشتغال‌آفرینی در حوزه مشاغل خرد و خانگی اقداماتی انجام شود.
وی افزود: برخی از کارها شناخته شده و نیاز به ابتکار ندارد اما مشاغلی که نیازمند به خلاقیت است را حمایت می‌کنیم.
خادمی با بیان این‌که از رشته‌ شغل‌هایی که می‌توان در صنایع دستی مورد توجه قرار گیرد بسته‌بندی مناسب این محصولات است، تصریح کرد: ایجاد بازارچه‌های دائمی برای فروش سوغات و صنایع دستی لرستان و ارائه زمین مناسب از طرف شهرداری‌ها در دستور کار است.
استاندار لرستان با اشاره به این‌که ارزان‌ترین رشته‌هایی که می‌تواند درآمدزایی خوبی داشته باشند، بوم‌گردی است، اضافه کرد: اجرای طرح بوم‌گردی در روستاها زمینه درآمدزایی بیشتر روستائیان را فراهم می‌کند، بنابراین از اعتبارات روستایی برای شناسایی مناطق مهم و اجرای بوم‌گردی می‌توان استفاده کرد.
وی وجود شهرداری برای مناطقی که دارای بافت تاریخی هستند را ضروری دانست و بر تهیه طرح جامع گردشگری تاکید کرد و افزود: مناطق گردشگری و مهم استان با مدت زمان معین را می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد.
.

انتهای پیام

captcha