مسابقات دانشجویان یا کویت/ کناره‌گیری از رقابت‌های صنفی/ میدان را به جوان‌ترها می‌دهم
کد خبر: 3703554
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
غلام‌نژاد از هفته‌های پیش‌رو می‌گوید:

مسابقات دانشجویان یا کویت/ کناره‌گیری از رقابت‌های صنفی/ میدان را به جوان‌ترها می‌دهم

گروه مسابقات ــ نماینده کشورمان در نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت با اشاره به اینکه باید میدان را در مسابقات به افراد جوان‌تر داد، گفت: امسال به غیر از مسابقات سراسری قرآن و دو رقابت بین‌المللی در هیچ رقابت صنفی دیگری حضور نخواهم داشت.

مهدی غلام نژاد قاری قرآن

به گزارش ایکنا؛ اگر بگوئیم سال 97 برای «مهدی غلام‌نژاد»، قاری جوان و ممتاز کشورمان سالی شلوغ و البته سرنوشت‌ساز از لحاظ حضور در مسابقات قرآن است، چندان بی‌راه نگفته باشیم.
او امسال سه مسابقه مهم و سرنوشت‌ساز را پیش رو دارد که اولین آنها مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت است و به فاصله یک هفته از این رقابت‌ها، باید در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان نیز حضور داشته باشد و پس از آن نیز در مسابقات سراسری قرآن کریم که این سال‌ها پای ثابت آن بوده است.
برای همین است که روزهای ابتدایی سال 97 را در حالی آغاز کرده است که سخت مشغول تمرین برای حضوری پرقدرت در این سه عرصه مهم است. حضور مهدی غلام‌نژاد در مسابقات سراسری قرآن کریم بستگی به عملکرد او در کشور کویت دارد. او می‌گوید: «اگر در کویت رتبه اول را کسب کنم از مسابقات خداحافظی خواهم کرد».
این قاری جوان به این موضوع که باید راه را برای قاریان جوان باز کرد تا در مسابقات خودی نشان دهند نیز اعتقاد دارد و در این رابطه تصمیم گرفته است تا دیگر در مسابقات قرآن که توسط سازمان‌ها و نهادها برگزار می‌شود و به مسابقات صنفی معروف است، حضور نیابد.
در ادامه گفت‌وگویی با این قاری جوان و خوش صدای کشورمان داشته و در مورد مسابقات کشور کویت، مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان و ... صحبت کردیم.
مهدی غلام‌نژاد، نماینده کشورمان در نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت در رشته قرائت تحقیق، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد این مسابقات، گفت: خوشبختانه از آمادگی بالایی برای حضور در این مسابقات که روز سه‌شنبه 21 فروردین‌ماه عازم آن خواهم بود، برخوردار هستم.
وی در مورد میزان شناختی که از این رقابت‌ها دارد، افزود: از قاریانی که طی سال‌های گذشته به این مسابقات اعزام شده‌اند، اطلاعاتی را دریافت کرده‌ام و به شناخت نسبتاً خوبی از مسابقات کویت رسیده‌ام. حدود دو ماه است که با روش مسابقات کویت در حال تمرین هستم.
این قاری ممتاز در ادامه این گفت‌وگو در مورد مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و برگزاری این مسابقات در امتداد هم و اهمیت بیشتر یکی از این دو رقابت، گفت: این دو رقابت حدود یک هفته با هم فاصله زمانی دارند. مسابقات کویت، رقابت‌ خاصی هست و رتبه دادن به نمایندگان ایران چندان مشخص نیست. داوران مسابقات نیز از اساتید و متخصصان فن تلاوت نبوده و بیشتر از علمای دینی استفاده می‌شود بر همین اساس نمی‌توان بر روی این مسابقات حساب کرد و لذا اهمیت مسابقات دانشجویان برای من بیشتر است.

مهدی غلام نژاد قاری قرآن
نماینده کشورمان در نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت اظهار کرد: به طور کامل بر روی هر دو این مسابقات تمرکز کرده‌‌ام با توجه به اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و آیین‌نامه آن از آیین‌نامه‌های داخلی پیروی می‌کند. البته مقداری با آیین نامه مسابقات کویت بیگانه هستیم، لذا بیشتر تمریناتم بر روی مسابقات کویت است.
غلام‌نژاد در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که آیا به آن میزان شناخت از مسابقات کویت که منجر به کسب رتبه شود، رسیده‌اید، تصریح کرد: آن شناختی که به طور قطعی منجر به کسب رتبه شود؛ خیر، دوستانی که سال‌های قبل هم عازم مسابقات کویت شده‌اند، نیز به یک نظر قطعی و کلی در مورد دیدگاه هیئت داوران در مورد تلاوت‌ها نرسیده‌اند. یعنی مسابقات آیین‌نامه خاصی ندارد تا شرکت کنندگان بر اساس آن در تلاوت خود به تجوید یا صوت و لحن و .... بپردازند.
این قاری جوان کشورمان بیان کرد: آیین‌نامه این مسابقات هر سال با سال قبل مقداری متفاوت می‌شود و با توجه به اینکه داورانی از کشورهای عربستان و قطر و ... حضور دارند، در رتبه دادن به نمایندگان ایران سخت می‌گیرند، سال‌های قبل در عین اینکه قاریان خوبی از کشورمان اعزام شدند، اما متاسفانه‌ رتبه‌ای به آنها داده نشد.
غلام‌نژاد در ادامه گفت‌وگوی خود با ایکنا در مورد اینکه سال 97 سال شلوغی از لحاظ مسابقه برای وی به حساب می‌آید، عنوان کرد: مسابقات بین‌المللی کویت، مسابقات بین‌المللی دانشجویان و مسابقات سراسری قرآن، از جمله رقابت‌هایی خواهد بود که در آنها حضور خواهم یافت، البته اگر در مسابقات کویت موفق به کسب رتبه اول بشوم در مسابقات سراسری قرآن شرکت نخواهم کرد و از مسابقات کناره خواهم گرفت.
وی در مورد میزان موفقیتی که در این سه رقابت برای خود پیش‌بینی کرده است، گفت: اگر همین آمادگی که در حال حاضر دارم در هر سه رقابت که نام بردم، داشته باشم، خودم به موفقیتم بسیار خوشبین هستم. با توجه به اینکه مسابقات، لحظه‌ای است و گاهی با یک اشتباه همه چیز منتفی می‌شود، اما اگر این آمادگی حال حاضر را داشته باشم، موفق خواهم بود.
غلام‌نژاد همچنین در پاسخ به این سوال که به غیر از سه مسابقه پیش رو قصد حضور در مسابقات دیگری همچون مسابقات صنفی را دارد یا خیر، گفت: به غیر از این مسابقات، در رقابت قرآنی دیگری حضور نخواهم داشت. به اعتقاد من جوان‌ها باید حضور داشته باشند من به دنبال بهانه‌ای برای کنار رفتن از مسابقات هستم و اگر کویت رتبه بیاورم و سازمان اوقاف آن مسابقات را درجه یک حساب کند از مسابقات کنار خواهم رفت؛ چرا که جوانان بسیاری پشت صف هستند و هر سال غیر از یک یا دو نفر، هیچ کدام از صف خارج نمی‌شوند.
نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت در مورد همکاری نهادهای داخلی برای حضور راحت‌تر در مسابقات کویت، اذعان کرد: مسابقات کشور کویت شرایط خاصی دارد و معمولاً به شرکت کنندگان اجازه حضور همراه را نمی‌دهند. مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در حد توان خود همکاری و حمایت کرده‌اند.
غلام‌نژاد در پایان این گفت‌وگو ضمن قدردانی از اساتیدی که این روزها پیگیری آمادگی‌اش هستند، گفت: از استادان شاه‌میوه و رحمانی که این ایام خود آنها پیگیر آمادگی و تلاوت من هستم، نهایت سپاسگزاری را دارم. این روزها خود استاد شاه‌میوه خودشان تماس می‌گیرند و پیگیر آمادگی هستند، در زمینه صوت و لحن استاد شاه‌میوه بسیار لطف داشته‌اند. در بحث وقف و ابتدا نیز استاد رحمانی بسیار کمک کرده‌اند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۰۹:۴۵
0
0
احسنت>
امیدواریم این مهم در مورد داوران محترم نیز اتفاق بیوفتد.
هستند کسانیکه از دهه شصت تاکنون هنوز مشغول داورین!!
captcha