هنر متعهد و انقلابی بر مخاطب تلنگر ایجاد کند
کد خبر: 3703716
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴

هنر متعهد و انقلابی بر مخاطب تلنگر ایجاد کند

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه هنر متعهد و انقلابی باید تلنگری بر مخاطب باشد، گفت: باید تلاش کنیم هنر انقلابی جایگاه خود را در جامعه پیدا کند و بتوان هنرمندان را به سمت حرکت در مسیر انقلابی سوق داد.

به گزارش ایکنا از همدان، سید محمدباقر حسینی‌سیر رئیس حوزه هنری استان همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه هنر انقلاب با روز شهادت شهید آوینی تلفیق شده است، شخصیت خود شهید آوینی مصداق خوبی برای تعریف هنر انقلابی است.
وی با بیان اینکه اگر شخصیت شهید آوینی را بررسی کنیم به همان مطلب اصلی هنر انقلاب اسلامی نزدیک شدیم، گفت: شهید آوینی همان زمان که هنر تصویری می‌کرد و مستندات بسیار اثرگذاری نیز تهیه کرد، در همان زمان قلم هم به دست داشتند و در مجله سوره مطالبی می‌نوشت و کارهای اجرایی نیز انجام می‌داد.
رئیس حوزه هنری استان همدان بیان کرد: یک هنرمند انقلاب اسلامی را می‌توان با شهدایی که هنر انقلاب اسلامی را شناخته و مایه گذاشتند و در راستای اعتلای آن حرکت کردند و همین خود در جذب هنرمندان به سمت و سوی هنر انقلاب اسلامی اثرگذار است.
وی با تأکید بر اینکه هنرمندان با تأسی از هنرمندانی چون شهیدآوینی باید به این سمت حرکت کرده و انسان‌های اخلاق مداری باشیم، افزود: هنرمندان باید برای هنر والای خود از کمالات انسانی بهره گرفته و اخلاق را سرلوحه خود قرار دهند تا شایستگی را در هنر خود نیز ببینند.
حسینی‌سیر با بیان اینکه وقتی هنرمند خود فرهیخته و متعهد باشد، اثر خلق شده وی نیز تأثیرگذار می‌شود، گفت: باید هنر انقلابی دربرگیرنده ارزش‌ها باشد و معرفت اسلامی را شامل شده و معرفت مخاطب را نیز بالا برده و گامی به سوی کمالات بشری باشد.
وی با اشاره به اینکه هنر متعهد و انقلابی باید تلنگری بر مخاطب باشد، بیان کرد: هنر ارزشی باید ابتدا یک معرفتی در هنرمند ایجاد کند و سپس مخاطب را نیز به فکر فرو برد تا بتواند اثرگذاری لازم را بر اطرافیان داشته باشد.
رئیس حوزه هنری استان همدان اینکه اکنون چه میزان از هنرمندان متعهد به هنر انقلابی هستند را نوعی داوری دانست و تصریح کرد: اکثر هنرمندان به هنر انقلابی متعهد هستند و تلاش ما نیز این است که بتوانیم هنرمندان را به این سمت و سو سوق دهیم.
وی با بیان اینکه هنوز برای رسیدن به سرمنزل نهایی هنر انقلابی فاصله داریم، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که هنر انقلابی جایگاه خود را در جامعه پیدا کند و بتوان هنرمندان را به سمت حرکت در مسیر انقلابی سوق داد.

منبع: فارس
انتهای پیام

captcha