20 اردیبهشت؛ آخرین مهلت شرکت در جشنواره ملی پایان‌نامه‌های قرآنی
کد خبر: 3703793
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

20 اردیبهشت؛ آخرین مهلت شرکت در جشنواره ملی پایان‌نامه‌های قرآنی

گروه دانشگاه ــ مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آخرین زمان دریافت پایان‌نامه‌های قرآنی، اظهار کرد: علاقه‌مندان فرصت دارند تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه پایان نامه‌های قرآنی را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

20 اردیبهشت؛ آخرین مهلت شرکت در جشنواره ملی پایان نامه‌های قرآنی
 
رشید جعفرپور، مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره روند اجرایی هفدهمین جشنواره ملی پایان نامه‌های برتر قرآنی اظهار کرد: اوایل اسفندماه سال گذشته به همه معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها فراخوان را ارسال کردیم تا آن‌ها نیز در سطح دانشگاه فراخوان را به اطلاع عموم دانشجویان برسانند و پایان‌نامه‌های قرآنی را در این جشنواره شرکت دهند.

وی افزود: بر این اساس به همه دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور فراخوان ارسال شده است و حتی این دوره از دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت هم برای شرکت در جشنواره دعوت کردیم. بخش زیادی از فایل‌های پایان نامه‌ها به دبیرخانه رسیده است و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه دانشگاه‌ها فرصت دارند پایان نامه‌های مرتبط با قرآن را ارسال کنند. بعضی از دانشجویان نیز خود اقدام به ارسال فایل پایان‌نامه‌هایشان کرده‌اند، اکثر دانشجویان در جریان این جشنواره هستند چرا که هفدهمین دوره آن در حال برگزاری است.

جعفرپور با بیان اینکه قبل‌تر نیز گفته‌ایم؛ اگر در یک حوزه خاصی تعداد پایان نامه‌ها به حد نصاب خاصی برسد که بشود برای آن حوزه داوری جداگانه انجام داد بخش ویژه‌ای تعریف خواهیم کرد، گفت: به طور مثال اگر در حوزه اقتصاد پایان‌نامه‌های ارسالی در این حوزه به حد نصاب مشخصی برسد این رشته به عنوان بخش ویژه مطالعات بین رشته‌ای اقتصاد و قرآن تعریف می‌شود.

وی گفت: در حوزه‌های علوم اجتماعی و یا مدیریت پیش‌بینی می‌شود تعداد پایان‌نامه‌ها به آن حد نصاب لازم برسد که یک بخش ویژه با رویکرد این رشته‌ها در این دوره از جشنواره لحاظ شود. عناوین این بخش‌ها؛ مانند بخش مطالعات میان رشته‌ای قرآن و روانشناسی، قرآن و مدیریت و دیگر رشته‌ها تعریف می‌شود.

جعفرپور با اشاره به دو بخش ویژه دوره هفدهم تصریح کرد: مطالعات میان رشته‌ای با دو موضوع نماز و امر به معروف و نهی از منکر بخش‌های ویژه این دوره است که اگر تعداد آثار دریافتی این دو بخش هم به حد نصاب مشخص برسد، برگزیده‌های این دو بخش ویژه اعلام می‌شوند.

مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد به صورت جداگانه بررسی می‌شوند، اظهار کرد: در هر یک از این مقاطع سه رتبه برتر انتخاب، معرفی و در اختتامیه تجلیل خواهند شد، همچنین ۲ شایسته تقدیر در هر مقطع داریم. برگزیدگان بخش‌های ویژه نیز با توجه به حد نصاب پایان‌نامه‌های این بخش‌ها به طور مجزا معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی افزود: ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۹۷ آخرین فرصت برای شرکت در هفدهمین جشنواره ملی پایان نامه‌های قرآنی است و پس از آن داوری‌ها آغاز می‌شود. بخشی از پایان نامه‌های برتر قرآنی در نمایشگاه قرآن امسال به نمایش در می‌آیند و در روز اختتامیه نمایشگاه از برگزیدگان این دوره تقدیر می‌شود.

هفدهمین جشنواره ملی پایان نامه‌های برتر قرآنی دانشجویان از سوی اداره‌کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با هدف ایجاد انگیزه و تشویق دانشجویان نسبت به نقش‌آفرینی در حوزه پژوهش‌های دینی و قرآنی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برگزار خواهد شد. دانشجویان علاقه‌مند در این دو مقطع می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت معاونت فرهنگی وزارت علوم به نشانی farhangi.msrt.ir اطلاعات فرم ثبت‌نام را دریافت و پس از تکمیل به آدرس الکترونیکی دبیرخانه جشنواره به نشانی quranmsrt.ir@gmail.com ارسال کنند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۱۰:۲۳
0
0
ممنون از اطلاع رسانیتون ولی از آقای دکتر بپرسید کجای سایت farhangi.msrt.ir ؟؟
مراجعه کردم و چیزی نبود در صفحه اول.
captcha