27 هزار کودک در اردبیل زیر پوشش واکسیناسیون فلج اطفال قرار می‌گیرند
کد خبر: 3703826
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

27 هزار کودک در اردبیل زیر پوشش واکسیناسیون فلج اطفال قرار می‌گیرند

گروه اجتماعی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 27 هزار کودک روستایی زیر 5 سال اردبیل زیر پوشش واکسیناسیون فلج اطفال قرار می‌گیرند و این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از اردبیل، قدرت اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، روزگذشته 18 فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به طرح های عمرانی استان تصریح کرد: امسال بیمارستان امام رضا، مرکز ترومای اردبیل و بیمارستان پارس آباد به بهره برداری خواهد رسید و با تکمیل بیمارستان 140 تختخوابی مشگین شهر تعداد تخت های این بیمارستان به 220 تخت افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و750 تخت بیمارستانی در استان اردبیل وجود دارد که تلاش می شود برای رفاه حال مردم تعداد تخت های بیمارستانی در استان افزایش یابد.
اخوان اکبری به اجرای طرح سلامت در ایام تعطیلات نوروز امسال در استان اشاره کرد و افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور از پانزدهم اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال اجرا شد و در این مدت بیش از 89 هزار و 500 نفر به اورژانس بیمارستانها در استان مراجعه کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در این مدت تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی به صورت سرپایی بیش از 78 هزار و450 نفر، تعداد بیماران بستری در اورژانس و سایر بخش ها 11 هزار و 51 نفر، تعداد بیماران انجام عمل جراحی اورژانسی 956 نفر و تعداد بیماران انجام عمل جراحی غیر اورژانسی هم 557 نفر بودند.
اخوان اکبری با اشاره به فعالیت امداد نوروزی اورژانس استان اردبیل در ایام تعطیلات نوروز گفت: امسال در ایام تعطیلات نوروز در استان320 نفر با 60 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه موتورلانس در 48 پایگاه اورژانس و 6 ایستگاه سلامت نوروزی به مسافران ارائه خدمت می کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: 2 هزارو 836 ماموریت پیش بیمارستانی، انتقال 883 نفر مصدومان حوادث ترافیک جاده ای و انتقال یک هزارو 781 نفر مصدومان حوادث شهری به مراکز درمانی، انتقال 175 نفر بیمار بین مراکز درمانی و انتقال 2 نفر مصدوم با اورژانس هوایی از جمله خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی بود.
وی با بیان اینکه امسال در ایام تعطیلات نوروز 19 هزار و 956 مورد نظارت بر اماکن تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی، سامانه های آبرسانی و اماکن بین راهی صورت گرفته است، اظهار کرد: در این مدت 18 هزارتن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از این اماکن کشف شده و 222 پرونده نیز تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.
اخوان اکبری افزود: 27 هزار کودک روستایی زیر 5 سال اردبیل زیرپوشش واکسیناسیون فلج اطفال قرار می‌گیرند و این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود.
وی با اشاره به این ‌که طرح اولیه ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال از 18 تا 21 فروردین همزمان با سراسر کشور در کلیه مناطق روستایی، عشایری و پایگاه‌های سیار استان به ‌طور خانه به خانه انجام می‌شود افزود: مرحله دوم نیز از 22 اردیبهشت تا 24 اردیبهشت ماه اجرا می‌شود.
انتهای پیام

captcha