لزوم حمایت دولت غنا از مدارس اسلامی
کد خبر: 3703835
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
طی یک تحقیق اعلام شد؛

لزوم حمایت دولت غنا از مدارس اسلامی

گروه بین‌الملل - براساس نتایج تحقیق انجام شده دانشگاهی، در غنا کاهش چشمگیری در نمرات امتحانات سراسری عمومی دانش‌آموزان مدارس اسلامی استان برونگ آهافو (Brong Ahafo) این کشور در سال‌های تحصیلی 2015 و 2016 دیده شده است.

لزوم حمایت دولت از مدارس اسلامی در غنابه گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در غنا؛ این بررسی نشان می دهد که هیچ یک از 1929 دانش‌آموزی که از 69 واحد آموزشی در امتحانات عمومی (BECG) کشور شرکت کرده‌اند نتوانستند نمرات مورد قبول و در حد انتظاری را کسب کنند .

در مراسم ویژه‌ای که توسط امام منطقه فوق با عنوان نقش معلمین در مدارس اسلامی برگزار شد، اعلام شد که تمامی 145 مدرسه که دارای 37 هزار و 223 دانش آموز در 27 منطقه استان فوق هستند مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و مشخص شد که مهمترین ضعف و علت اصلی افت تحصیلی دانش‌آموزان مدارس اسلامی ضعف ساختار مدیریت مدارس اسلامی است.

یکی از نتایج مهم این بررسی‌ها بی انگیزگی والدین و دانش‌آموزان در جذب به مدارس اسلامی است.این مشکل بیشتر در خانواده‌هایی دیده شده که در طبقه متوسط جامعه قرار داشته و اتفاقاً رو به رشد هم هستند و بیشتر تمایل دارند تا فرزندان خود را به مدارس دولتی یا خصوصی مسیحی بفرستند؛ بنابراین واحدهای آموزشی در مدارس اسلامی برونگ آهافو با مشکل کاهش آمار ثبت نام مواجه شده‌اند.

پیامد اجتماعی این اتفاق تهدیدی است که در درون مردم مسلمان منطقه به خاطر کاهش انگیزه و علاقمندی به آموزش اسلامی در نهایت مشاهده می‌شود . مسئولان آموزش اسلامی استان فوق براین باورند که عوامل اجتماعی و اقتصادی سهم بسیار مهمی در این آسیب‌پذیری آموزش اسلامی دارند.

عبدالمومن ابوبکر سمپنه، مدیر آموزش اسلامی استان مذکورضمن انتقاد از هر دو دولت فعلی و گذشته عدم توجه کافی و لازم به مدارس اسلامی استان را عامل مهم این آسیب بیان و اعلام کرد که وقتی مدارس مسیحی دولتی و خصوصی دارای امکانات بیشتر رفاهی و آموزشی از جانب دولت می‌شوند نباید بر والدین و دانش‌آموزان مسلمان نگاه ناپسندی داشته باشیم و اعلام کنیم که نتایج ناباورانه کاهش نمرات فرزندان مسلمانمان را نمی‌توانیم قبول کنیم و دولت موظف است خدمات لازم را همچون مدارس مسیحی به مدارس اسلامی نیز ارائه دهد.

در حال حاضر گروه 15 نفره با نظارت امام منطقه پیگیری این موضوع را در دست اقدام دارند.

انتهای پیام

captcha