اصلی‌ترین دلیل استعفای شهردار
کد خبر: 3703838
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

اصلی‌ترین دلیل استعفای شهردار

گروه جامعه ــ شهردار تهران با اشاره به اینکه کارنامه هفت ماهه شهرداری تهران قابل دفاع است، اصلی‌ترین دلیل استعفای خود را بیماری بیان کرد و گفت: ما کارنامه قابل قبولی داریم و اگر کسانی مدعی هستند حاضریم به بحث بنشینیم.

اصلی ترین دلیل استعفایم بیماری است/کارنامه شهرداری تهران در ۷ ماه گذشته کامل قابل دفاع است
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمد علی نجفی، شهردار تهران در جلسه پنجاه و چهارم شورای شهر تهران که به استعفای وی اختصاص پیدا کرد گفت: در ابتدای جلسه عنوان کردند که چه لشکرکشی برای این جلسه شده، اما این لشکرکشی برای زمانی است که شهردار را بخواهید عزل کنید، اما حالا موضوع استعفا مطرح است.
وی در ادامه با اشاره به بخشنامه شهرداری تهران در خصوص حمایت از کالای ایرانی، گفت: علاوه بر بخشنامه‌ای که در ابتدای سال جدید در خصوص حمایت از کالای ایرانی در شهرداری دادیم، قبل از دستور رهبر معظم انقلاب شهرداری تهران بخشنامه ۳۲ ماده‌ای را در رابطه با استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی تدوین کرده بود.
نجفی ضمن قدردانی و تشکر از اعضای شورای شهر و برخی از نمایندگان مجلس که در مدت هفت ماهه و در ایام نوروز از برنامه‌های شهرداری بازدید کردند افزود: همچنین از کارکنان شهرداری که در برنامه‌های نوروزی فعالیت ویژه داشتند قدردانی و تشکر می‌کنم. نوروزگاه کار جدیدی بود که امیدوارم این واژه به مرور جا بیفتد و در سال آینده شاهد گسترش آن باشیم. چرا که امید است نوروزگاه یک واژه ماندنی بماند.
شهردار تهران با بیان اینکه بهترین تیم مدیریت شهری در این دوره و مدت انتخاب شد، گفت: شورا در این هفت ماه و نیم حمایت‌های خوبی از شهرداری داشته و تاکید می‌کنم که هر چه در تهران انجام شده کار مشترک شورا و شهرداری بود.
وی با تاکید بر اینکه کارنامه این مدت شهرداری قابل دفاع است و قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست، تصریح کرد: در مدیریت بودجه در سال ۹۶ که انحرافات و ضعف‌های زیاد داشت، توانستیم با مدیریت اعضای شورای شهر بودجه را به بهترین نحو اجرایی کنیم؛ به گونه‌ای که در بخش نقدی ۹۵ درصد بودجه را محقق کنیم.
نجفی بیان کرد: حاضریم با افرادی که مدعی مدیریت بد ما هستند بحث کنیم؛ در سال ۹۵ شهرداری وقت ۵۰۰۰ میلیارد تومان از بانک وام گرفت تا کار خود را پیش ببرد، اما این اتفاقات در دوره ما رخ نداد هر چند که از همان روز‌های اول افراد و مراکزی در صدد تخریب شهرداری بودند.
شهردار تهران اظهار کرد: زمانی که تیتر رسانه ملی سفره هفت سین ۱۴ میلیون تومانی شورا بود در حالیکه این اتفاق رخ نداده بود، همان رسانه هیچ توجهی به بدهی ۵۲ هزار میلیارد تومانی مدیریت شهری گذشته نداشت؛ منشاء این بدهی‌ها نیز جای سوال است؛ در این میان مرا بیشتر مورد عنایت قرار می‌دادند و از هر کرانه تیر جفا روانه کردند و از هر طرف ما را زدند که نهایتا یکی از آن‌ها به هدف خورد.
وی با بیان اینکه الان اگر بررسی کنیم تیم مدیریتی شهرداری صاحب برنامه هستند، ادامه داد: حرکت‌های سریعی در این دوره انجام شد و سکو‌هایی برای پرش و حرکت به جلو ایجاد شد که برخی از آن‌ها در آینده زود نتیجه می‌دهد. به عنوان مثال فعالیت برای شهر هوشمند که به زودی و در سال ۹۷ اجرایی خواهد شد.
نجفی تصریح کرد: در هر صورت تردیدی برای تداوم این راه نداریم و شرایط بسیار خوب و مناسب است. اما آنچه که منجر به استعفای من شد خارج از همه اینهاست و دلیل اصلی آن اتفاقی الهی است که خدا برای من رقم زده و آن بیماری بنده است که به تازگی به آن دچار شده‌ام.
شهردار تهران با بیان اینکه مرحله درمان بیماری من سخت است و هم پس از آن دوره‌ای طویل و طولانی را به همراه دارد، گفت: افرادی که از روز اول پیش‌بینی پیغمبر گونه‌ای برای استیضاح و رفتن من داشتند، خیلی از این رفتن ابراز خوشحالی نکنند؛ چرا که در آن زمان این افراد عنوان می‌کردند که نجفی مریض است و نمی‌تواند در این مسئولیت بماند این در حالی بود که در آن زمان مریض نبودم و اصلا بیماری من مطرح نبود و بیماری که امروز به خاطر آن استعفا داده‌ام مسئله‌ای‌است که به تازگی عارض شده و از آن آگاه شده‌ام.

وی عنوان کرد: بی‌تردید درمان من برای این بیماری بخش عمده‌ای از انرژی من را می‌گیرد و  انرژی باقی نمی‌گذارد؛ لذا از اعضای شورا درخواست می‌کنم که اجازه دهند این بار را بر دوش برادر یا خواهر دیگری بگذارند؛ حفظ این مسئولیت با این بیماری خیانتی است بر امانتی که مردم به شورا سپرده‌اند و آنها نیز بخش اعظمی از آن را بر دوش من گذاشته‌اند.

نجفی گفت: درخواست می‌کنم موضوع استعفای من را به مسائل سیاسی و محیطی و اطراف آن ارتباط ندهند. اصلی‌ترین علت این استعفا همین بیماری است که قابل جمع کردن نیست؛ البته عوامل تشدید کننده هم همیشه وجود دارد؛ لذا پیشنهادها و توصیه‌هایی که در این مدت مبنی بر تعیین قائم مقام و یا اخذ مرخصی به من شده است برای من قابل قبول نیست.

شهردار تهران با اشاره به اینکه خوشبختانه در بین افرادی که در قالب رویکرد شورا قابل پذیرش هستند افراد شایسته و توانمند بسیاری وجود دارند، ادامه داد: در میان معاونین فعلی نیز افرادی هستند که می‌توانند بهتر از من مدیریت شهری را بر عهده بگیرند؛ به هر ترتیب اگر این وضعیت ادامه پیدا کند موجب وارد شدن لطمه به شهر و مدیریت شهری می‌شود و برخی فعالیت‌ها دچار سستی، رخوت و رکود قرار خواهد گرفت و شهر لطمه می‌بیند.

وی تصریح کرد: شهری که به بدنی ضعیف و حتی مقداری خم شده تبدیل شده بود تلاش کردیم در این هفت ماه بلند شود و در این مرحله در برخی موارد این بدن آماده حرکت و حتی پرش است. پس حیف است آن را به دلیل بیماری و وضعیت فعلی من به وضعیت قبلی در ۷ماه گذشته برگردانیم.

نجفی با بیان اینکه باقیماندنش در پست شهرداری تهران متحمل وارد شدن لطمه‌هایی به شهر و خودش است، اظهار کرد: این اتفاق به من از دو جهت لطمه وارد می‌کند.ابتدا به دلیل سیر درمان بیماری، قطعا به مدیریت شهری نمی‌توانم به درستی بپردازم و در نهایت کارنامه ضعیفی از من به جای می‌گذارد و بعد اینکه سیر معالجه من هم با لطمه‌هایی مواجه خواهد شد. بنده احترام خاصی به تمامی اعضای شورا دارم و دوست دارم توصیه و پیشنهاد آنها را بپذیرم ولی خواهش می‌کنم من را در جایی قرار ندهید که در معذوریت میان تصمیم اعضای شورا و واقعیت قرار بگیرم.

شهردار تهران در پایان ضمن قرائت استعفا نامه خود، ادامه داد: از سال 1358 تا به امروز حدود 39 سال در پست‌های مدیریت کشور آنچه که در توان داشتم انجام دادم و تصور می‌کنم امروز این حق را دوستان به من می‌دهند که چند ماهی برای درمان بیماری خود اختصاص دهم؛ با توجه به اینکه از ابتدای اردیبهشت ماه برای درمان بستری می‌شوم امیدوارم که تا آن موقع تعیین تکلیف نهایی را در این خصوص انجام شود.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دادخواهب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۱۱:۰۰
0
0
با سلام و احترام، جناب آقاي دكتر نجفي ، شهردار محترم، لطفا رشوه‌خواري كليه شهرداري‌ها بويژه شهرداري كرج و شهرداري منطقه ۱۰ تهران را در اسرع وقت بررسي نمائيد. نحوه رشوه گرفتن آنان
به ارباب رجوع مبلغ را بيان مي‌كنند با شماره كارت آنهم به نام كس ديگري و در مكاني دور از شهرداري. كلاه‌تان را بالا بگيريد تا ببيننيد توي شهرداري‌ها چه خبراست.
captcha