نامگذاری شعارهای سالانه برنامه‌های راهبردی نظام هستند
کد خبر: 3703862
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

نامگذاری شعارهای سالانه برنامه‌های راهبردی نظام هستند

گروه اجتماعی: مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان حمايت از توليد ملي را ضروري دانست و گفت: شعارهای هرساله نه‌تنها شعار نیستند بلکه برنامه‌های راهبردی نظام نیز محسوب می‌شوند.

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدرضا سوقندی، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان عصر روز گذشته 18 فروردین درنشست با مسئول و کارشناسان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، با بیان اینکه همگی باید به دور از هرگونه انحراف و حاشیه در راستای شعار سال قدم برداریم ادامه داد:   تغییر نگرش برای انجام بهتر وموفق تر برنامه ها ضروری ولازم بوده و باید از تمام ظرفیت ها وپتانسیلهای موجود در هر بخش در راستای تحقق شعار سالجاری بهره گیری شود.

 سوقندی با تاکید بر اینکه توسعه وتاسیس مهمترین برنامه واولویت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد دراستان سمنان باشد افزود: فعال کردن اتاق فکر، هئیت اندیشه ورز، حفظ ونگهداری کانون های فرهنگی هنری مساجد موجود، اطلاع رسانی ونظام ارزیابی وپایش، نوآوری، ابتکار، خلاقیت نیز باید از دیگر برنامه های سالجاری کانون های مساجد باشد.

مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز در این نشست افزود: استفاده از کالای ایرانی سبب رونق فعالیت های واحدهای تولیدی صنعتی و ایجاد اشتغال مولد در جامعه می شود.

 حجت الاسلام محمدرضا حدادیان ، حمایت از کالای ایرانی را زمینه ساز استقلال اقتصادی دانست واظهار کرد: تحقق شعار امسال با حمایت و همکاری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل موجود در کانون های فرهنگی هنری مساجد، و تاثیر نقش این کانون ها در معرفی کالای ایرانی یاداور شد: کانون های مساجد برای تبیین وتحقق شعار سالجاری در جامعه و گسترش رغبت به مصرف کالاهای داخلی توسط مردم و خانواده ها تمام تلاش خود را خواهند کرد.

 حدادیان بر لزوم فرهنگ سازی در جامعه برای استفاده از کالای ایرانی تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری در نامگذاری سال اهداف بلندمدت و راهبردی دارند و شعار سال ١٣٩٧ ایشان پیامی خطاب به مردم بود که در تحقق شعار امسال نقش اساسی دارند.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ، یادآور شد: سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال سرلوحه کارهای اجرایی فعالان و اعضای کانون های مساجد خواهد بود و تلاش خواهیم کرد تا حمایت از کالای ایرانی رونق اقتصادی را فعال تر کنیم.

 به گفته وی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جزء لاینفک وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی هستند و در تلاش هستیم که بر اساس سیاست‌های وزارت متبوع و حمایت‌های اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان به فرمایش مقام معظم رهبری در سال حمایت از کالای ایرانی در حوزه فرهنگ‌سازی جامه عمل بپوشانیم.

 حدادیان خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری که ربع قرن از تشکیل آنها می گذرد و یکی از رسالت های مهم آن نیز برنامه ریزی و حرکت در مسیر تحقق فرامین ولی امر مسلمین به ویژه فرهنگ سازی در جهت عملیاتی کردن شعار سال است، می توانند در ترویج و نهادینه سازی فرهنگ حمایت از کالای ایرانی و اقناع افکار عمومی نقش موثری را ایفا کنند.

 وی متذکر شد: گفتمان سازی و تبیین شعار سال با بهره گیری از ابزار جذاب هنری نظیر تئاتر، سرود، طراحی، نقاشی، خطاطی و ...، سخنرانی ها، همایش ها، کارگاه های آموزشی، تشویق و ترغیب عموم مردم به خرید کالای ایرانی و معرفی کالاهای ایرانی به صورت چهره به چهره و در فضای مجازی از رسالت های کانون های مساجد در سالجاری می تواند باشد. انتهای پیام

منبع: خبرگزاری شبستان

captcha